حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

مراقب تندبادها و بارش‌های شدید لحظه‌ای باشیم

مراقب تندبادها و بارش‌های شدید لحظه‌ای باشیم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: در هشدار سطح نارنجی هواشناسی، مراقب تندبادها و بارش‌های شدید لحظه‌ای باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده با اشاره به صدور هشدار هواشناسی اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی و رصد فعالیت سامانه‌های هواشناسی از عصر روز جمعه ۱۸ خردادماه تا پایان روز بعد، هشدار نارنجی صادرشده که لازم است مردم استان نکات ایمنی و مراقبتی را رعایت کنند. 

وی با اشاره به تقویت بارش‌های همرفتی در ارتفاعات استان، افزود: طی زمان اعلام شده با تاکید بر مناطق مرتفع به ویژه در شهرستان بشاگرد، رگبار نسبتا شدید باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی شده که گاهی با تگرگ، تندبادهای لحظه ای وگرد و خاک موقتی همراه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، اطمینان از استحکام سازه های آبخیزداری و لایروبی کانال‌ها را مهم دانست و بیان کرد: در سایر مناطق استان نیز بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی، سیلابی شدن مسیل‌ها وجاری شدن روان آب‌ها نیز پیش‌بینی شده است.

حسن‌زاده باتوجه به احتمال افزایش لحظه‌ای باد در دریای عمان و سواحل شرق استان، فعالیت صیادان و تردد شناورهای سبک و سنگین را مستلزم رعایت نکات ایمنی دانست و به کشاورزان نیز توصیه نمود: از سازه‌های موقت در برابر تندباد لحظه ای مراقبت ویژه‌‌ای داشته باشند تا خسارتی متوجه محصولات کشاورزی نشود.

وی همچنین به گردشگران، شهروندان و کوهنوردان نیز سفارش و تأکید کرد: با توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌ها در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها هیچ‌گونه توقف یا اتراقی نداشته باشند همچنین فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات را به زمان مناسب موکول کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از