حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیر منطقه شش انتقال گاز ایران خبر داد:

عملیات گسترده تعمیرات خط هفتم گاز سراسری

عملیات گسترده تعمیرات خط هفتم گاز سراسری

مدیر منطقه ۶ انتقال گاز ایران گفت: تعمیرات خط لوله فشار قوی انتقال گاز ۵۶ اینچ خط هفتم سراسری با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی منطقه ۶ انتقال گاز ایران، رضا رفیعی با اعلام این خبر گفت: در راستای قابلیت اطمینان خط لوله فشار قوی انتقال گاز ۵۶ اینچ خط هفتم سراسری و تاب‌آوری و پایداری شبکه انتقال گاز با برنامه ریزی قبلی، تعمیرات حدود ۱۰۰ کیلومتر از این خط لوله در دستور کار منطقه قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: این عملیات گسترده با همکاری سه منطقه عملیاتی دو، سه و ۱۰ در پنج جبهه کاری و با حضور بالغ بر ۲۰۰ نفر نیروی متخصص داخلی و با استفاده از تجهیزات و متریال تولید داخل انجام شد.

مدیر منطقه ۶ انتقال گاز ایران، گستردگی و پیچیدگی این عملیات را در نوع خود کم‌نظیر عنوان و تصریح کرد: در این تعمیرات، یک عدد شیر توپی ۵۶ اینچ، چهار عدد شیر بای پاس، سه عدد شیر درین، یک عدد شیر کیکر، یک عدد شیر کنترل فشار، تعمیر یک سرجوش و نصب اسلیو و حذف پیک سیگنال‌ها و لاین‌های RTUهای دارای نشتی از مواردی بود که در این عملیات انجام شد.

رفیعی، ضمن اشاره به هوای بسیار گرم و طاقت‌فرسا و شرایط محیط، به محدودیت و سایر چالش‌های این عملیات پرداخت و عنوان کرد: در این عملیات کارکنان تلاشگر و خدوم انتقال گاز با عمل به شعار «پای کار ایران و ایرانی ایستاده‌ایم» با سرعت عمل بالا و بدون وقفه در سه شبانه‌روز متوالی توانستند برگ زرین دیگری را در تالار افتخارات شرکت انتقال گاز ایران ثبت کنند.

وی در پایان، از تمامی همکاران ستادی و عملیاتی منطقه ۶ و همچنین از مدیران و همکاران مناطق عملیاتی دو، سه و ۱۰ و همیاری، همدلی و همراهی وی تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، خط هفتم سراسری انتقال گاز ایران به طول ۹۰۴ کیلومتر با لوله ۵۶ اینچ وظیفه انتقال گاز از پالایشگاه‌های عسلویه به استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور را بر عهده دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از