حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

فعال حوزه مسکن در هرمزگان:

دولت با عدم احداث مسکن، فاجعه می‌آفریند

دولت با عدم احداث مسکن، فاجعه می‌آفریند

یک فعال حوزه مسکن در شهر بندرعباس گفت: اگر دولتی که روی کار می‌آید قصد احداث مسکن نداشته باشد باید بداند که در حوزه مسکن فاجعه می‌آفریند.

مهران میرزازاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبر تحلیلی «هرمز»؛ اظهار کرد: تامین مسکن یکی از مشکلات خانوارهای ایرانی است که دولت باید برای رفع آن چاره‌ای بیندیشد.

وی افزود: علیرغم اینکه دولت شهید رئیسی واحدهای مسکونی زیادی را احداث کرد و تحویل مردم داد اما شرایط و خرید و فروش و حتی رهن و اجاره به شدت وخیم است.

این فعال حوزه مسکن شهر بندرعباس تصریح کرد: اگر دولتی که روی کار می‌آید قصد احداث مسکن نداشته باشد باید بداند که در حوزه مسکن فاجعه می‌آفریند چون در حال حاضر اوضاع مسکن مناسب نیست و مردم از قشرهای مختلف به ویژه قشر ضعیف جامعه برای تامین یک سرپناه با مشکل جدی مواجه هستند.

میرزازاده بیان داشت: دولت شهید رئیسی در حوزه تامین مسکن اقدامات بسیار خوبی انجام داد که ای کاش این روند تداوم داشته باشد و دولت آینده، مسیری را که شهید رئیسی برای رفع مشکلات مردم در پیش گرفته بود را به عنوان نقشه راه خود، استفاده کند.

وی همچنین گفت: بنده به عنوان یک فعال حوزه مسکن و کارشناس خرید و فروش ملک، شاهدم که روزانه افراد زیادی برای تامین مسکن اعم از خرید و رهن و اجاره، به ما مراجعه می‌کنند اما ما شرمنده این عزیزان می‌شویم، چون واحد موردنظرشان با مبلغی که می‌خواهند هزینه کنند موجود نیست، اینجاست که دولت با احداث مسکن می‌تواند تب بالای بازار مسکن را پایین بیاورد.

این فعال حوزه مسکن ادامه داد: اخیرا یکی از متقاضیان مسکن، زوج جوانی بودند که به تازگی ازدواج کرده بودند و به دنبال یک واحد مسکونی می‌گشتند که باز هم با مشکل کمبود پول برای رهن واحد مسکونی مواجه شدند، حال که این جوان با تمام مشکلات موجود در جامعه، تن به ازدواج داده، می‌بایست دولت برای تامین مسکن آنها فکری کند.

میرزازاده افزود: از طرف دیگر به دنبال تحقق جوانی جمعیت هستند و مردم را به فرزندآوری تشویق می‌کنند، این درحالی است که یک خانواده‌ای با سه الی چهار فرزند، به دنبال یک واحد مسکونی هستند اما به مالکینی برخورد می‌کنند که به چنین خانوارهایی، به دلیل داشتن فرزند زیاد، واحد مسکونی، رهن یا اجاره نمی‌دهند، دولت آینده اگر به حوزه تامین مسکن ورود نکند، تکلیف این دسته از خانواده‌ها چیست؟

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از