حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

امام جمعه بندرعباس:

خون شهید هنیه باعث احیای مقاومت می‌شود

خون شهید هنیه باعث احیای مقاومت می‌شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: شهادت اسماعیل هنیه باعث احیای مقاومت و ایجاد وحدت و همدلی کشورهای اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: زیارت اربعین عالی ترین مصداق تقوای الهی است و پیاده‌روی اربعین نیز به عنوان بزرگترین اجتماع بشری که فرهنگ اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشد.

وی با تبریک ولادت با سعادت امام باقر (ع) افزود: یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های امام باقر در عصر خویش، بنیانگذاری نهضت علمی و فرهنگی است که امام صادق (ع) آن را تکمیل کرد و این پایه‌ریزی بر اساس تحولات و اتفاقات در زمان درگیری بین دو جریان بنی‌امیه و بنی‌عباس بوجود آمد و خلأ علمی و فرهنگی با تشکیل دانشگاه باقرین برطرف شد.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگر گفت: حادثه غم انگیز در جهان اسلام و محور مقاومت و برای ملت عزیز ما حادث شد و آن شهادت غم‌انگیز اسماعیل هنیه در ایران بود که خشم و انزجار را در سراسر دنیا از رژیم صهیونسیتی ایجاد کرد.

عبادی‌زاده با طرح این پرسش که چرا دشمن روی به این کار آورد، بیان کرد: نقش موثر این شهید به اقتداربخشی حماس در  سطح جهان است که باعث اسرائیل را در بر دارد.

وی افزود: یکی از کارهای دیگری که شهید هنیه انجام داد رابطه با شبکه مقاومت و سازش با این محور است و کشورهای مقاومت یمن، عراق، لبنان و سوریه و باعث همدلی و وحدت شده است.

امام جمعه بندرعباس گفت: تمام تلاش های رژیم صهیونسیتی برای محور مقاومت برای فشار روانی بر جریان مقاومت است تا بتواند جبران زخم‌های خود بر طوفان‌الاقصی که افکار عمومی را از سمت خود و دولت تروریستی را دور سازد.

عبادی‌زاده با بیان اینکه این رژیم سفاک ترور شخصیت‌های و چهره های مقاومت را در دستور کار خود قرار داده است تا از این رهگذر بتواند ضعف‌های خود را جبران و توجهات را از سوی خود دور سازد.

وی تاکید کرد: ترور شخصیت‌ها نشان از ضعف نهاد و بنیان این رژیم فاسق است که از همان ابتدا بر اصل ترور بنیان نهاده شده است.

خطیب جمعه بندرعباس به پیامدها این حادثه اشاره کرد و گفت: بدانید خون انسان‌های مظلوم پایمال نخواهد شد و باعث احیای مقاومت مقاومت و ایجاد وحدت و همدلی کشورهای اسلامی خواهد بود و خشم و انزجار مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را در برابر رژیم صهیونسیتی در بر دارد.

عبادی‌زاده گفت: همان‌گونه که شهید قاسم سلیمانی در مقایسه با زنده آن چالشی برای استکبار جهانی شده است امروز نیز شهید هنیه، خار چشم رژیم صهیونسیتی و استکبار خواهد شد.

انتهای خبر /

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از