حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

استاد دانشگاه آزاد هرمزگان:

جامعه از حرکت ضداخلاقی مشاور فرهنگی آسیب می‌بیند

جامعه از حرکت ضداخلاقی مشاور فرهنگی آسیب می‌بیند

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با اشاره به رفتار غیر اخلاقی مشاور فرهنگی یکی از کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: افراد جامعه از این حرکت ضدفرهنگی‌ وی، آسیب می‌بینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: در مناظره اخیر که با حضور کاندیدای ریاست‌جمهوری و مشاوران فرهنگی به عنوان بازوان قوی آنان برگزار شد، شاهد بودیم که با کمال تأسف، مشاوره فرهنگی یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری در یک برنامه تلویزیونی‌ مورد توجه همگان، که به قصد دفاع از برنامه‌های اقناعی وی در حوزه فرهنگی در این مناظره شرکت کرده بود، حرکتی ناشایست، انجام داد.

وی در ادامه افزود: فرهنگ، زیربنای همه امورات جامعه هست، اگر فرهنگ جامعه، سالم باشد، آن جامعه، از سلامت کامل برخوردار خواهد بود، در صورتی که فرهنگ، آسیب ببینند آن کشور نیز دچار آسیب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: یک مشاور و متخصص حوزه فرهنگی باید الگو و سرآمد سایر کارشناسان باشد، چه در حوزه بیان مسایل و چه در زمینه برخورد با آن، همه و همه باید برای بقیه کارشناسان و مشاوران، در جایگاه الگو قرار گیرد.

غلامی ادامه داد:  با کمال تأسف، در میزگرد فرهنگی، مشاوره یکی از کاندیدای ریاست‌جمهوری، در پیش دیدگان همه، مباحثی مطرح و اقدامی کرد که دور از شأن هر انسانی بود، به فرموده حضرت امام خمینی (ره)، صدا و سیما، دانشگاه است و این مشاور در این دانشگاه، حرکتی انجام داد که در شأن یک شخصیت فرهنگی نبود.

وی همچنین گفت: مناظره و گفتگو، آدابی دارد که اگر این آداب رعایت نشود اصل موضوع ازبین خواهد رفت، لذا در یک مناظره فرهنگی یا گفتگوی دوطرفه، رعایت حرمت افراد، مهم است.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم افزود: اخلاق نیکو، پاسخ زیبا دادن و حفظ آرامش و به دور از تعصب بحث کردن و برخورداری از منطق گفتگو همه و همه از شاخصه‌های مناظره است، شاید طرف مقابل قصد دارد وی را عصبانی کند اما می‌بایست مؤدبانه، پاسخ دهد و چنین حرکت زشت از خود بروز نمی‌داد.

غلامی بیان داشت: کسی که ادعای فرهنگ و باسوادی دارد، در برنامه تلویزیونی به ملت ایران، قشر فرهنگی و نخبگان جسارت کرد، مردم فهیم و فرهنگ‌دوست ایران اسلامی، از مشاور فرهنگی، توقعات زیادی برای حفظ شأن و فرهنگ را دارند درحالی که مشاور فرهنگی یکی از کاندیدای ریاست‌جمهوری، فرهنگ را زیر سئوال برد.

وی اضافه کرد: مشاور فرهنگی آقای پزشکیان، به جای بیان مباحث و مسائل فرهنگی، کار ضد فرهنگی او حرکت زشتی انجام داد که در فضای مجازی، به صورت گسترده انتشار یافت و جوانان از این حرکت ناپسند، شاکی هستند و این حرکت وی به حدی زشت بود که برخی‌ خانواده‌ها اجازه ندادند فرزندانشان، این لحظه را ببینند.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان تأکید کرد: کاندیداهای ریاست‌جمهوری می‌بایست از کارشناسان زبده و متخصص استفاده می‌کردند نه اینکه از چنین مشاورانی انتخاب کنند که به جای کار فرهنگی، ضد فرهنگ عمل کند، چراکه افراد جامعه از این حرکت بی‌فرهنگی‌ وی، آسیب می‌بینند.

غلامی گفت: چنین شخصی لیاقت مشاور فرهنگی کاندید و ملت ایران را ندارد و کسی که قادر نیست به اعصاب خود مسلط باشد، نباید در مناظره فرهنگی شرکت کند، چون با بیان مسائل غیر اخلاقی، عدم صلاحیت خود را به همگان ثابت می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از