خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
۸۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس هرمزگان اجرا می‌شود
هفته دفاع مقدس سال جاری با شعار محوری «در راه فتح قله هستیم» از ۳۱ شهریورماه تا هفت مهر ادامه دارد و ۸۰۰ برنامه در سطح پایگاه‌ها، عموم و بانوان و اقشار مختلف در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمز، هدایت‌الله امیری جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس با اصحاب رسانه در سالن شهید سالاری برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اسلام و هفته وحدت، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس سال جاری با شعار محوری «در راه فتح قله هستیم» از ۳۱ شهریورماه تا هفت مهر ادامه دارد و ۸۰۰ برنامه در سطح پایگاه‌ها، عموم و بانوان و اقشار مختلف در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: ما در دفاع مقدس آموختیم که تهدیدهای دشمنان نظام اسلامی را تبدیل به فرصت کنیم و این فرهنگ و مکتب که کلیدواژه و رمز پیروزی آن با اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه است را در هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشتیم.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان کرد: انقلاب اسلامی از سرآغاز تشکیل آن با جنگ موافق نبوده و نیست؛ اما دفاع را بر خود واجب می‌داند و در این دوران هشت سال مردان و زنان این مرزوبوم جانانه و با تمام قوا از حریم ایران اسلامی دفاع کردند و واژه جنگ تحمیلی را تبدیل به دفاع مقدس ساختند.

امیری ادامه داد: باید همه سعی و تلاش خود را برای بازنشر فرهنگ و مکتب دفاع مقدس قرار دهیم تا خدای‌ناکرده ارزش‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان اینکه سپاه هموار نقش مردمی را در همه کارهای خود اولویت قرار داده است، اظهار کرد: از پایین‌ترین رده که پایگاه مقاومت بسیج در محلات است برنامه‌های متناسبی انجام‌گرفته است.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) به تشریح عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: رژه ملی ۳۱ شهریور در تهران و بندرعباس برگزار می‌شود و در سال جاری از گردان‌های نمونه سپاه و بسیج و دو گروهان ویژه وحدت برداران اهل‌سنت و گروهان عشایری از شهرستان میناب و بشاگرد استفاده خواهد شد.

امیری ادامه داد: نمایشگاه دفاع مقدس، بازسازی عملیات والفجر ۸ در بندرعباس و بازسازی عملیات مبارزه با تکفیری‌ها در رودان، هم‌زمان با آغاز بازگشایی مدارس در رده‌های بسیج دانش‌آموزی و زنگ ایثار در مدارس و نقش پررنگ بسیج دانش‌آموزی و در دانشگاه غرفه دفاع مقدس برای دانشجویان جدید ورود و حضور بر مزار شهدا و مسابقات کتاب‌خوانی است.

وی اضافه کرد: معرفی نقش زنان در دفاع مقدس و در پشتیبانی از جنگ و همایش نقش زنان در دفاع مقدس در تمام شهرستان‌های هرمزگان، تجلیل از کادر درمان و کارگاه‌های آموزشی خانواده و ایستگاه سلامت و همایش جوانی جمعیت است.

جانشین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ابراز داشت: شهیدان و جانبازان و فخر آفرینی در رده‌های مختلف با محور خود استان، پویش قهرمان محله و وصیت‌نامه شهدا، زندگی‌نامه و قهرمانان استان تحت پوشش، از ظرفیت‌های گردان‌های امنیتی و شامگاه یاد یاران و شهدای محله خود را معرفی کنند.

امیری ادامه داد: غبارروبی مزار شهدای و تجلیل از مقام شهید و ۴۰۰ شهید بسیجی شناسایی شده که سرکشی از آنها و پیاده‌روی پیش‌کسوت، کوه‌پیمایی بسیجیان و حضور در نمازجمعه و میز خدمت ادارات در نمازجمعه و نشست‌های صالحین با حضور نوجوانان و جوانان، کمک به زوجین جوان، اردوی راویان مقاومت، اردوهای راهیان پیشرفت، دورهمی ویژه دختران، اکران فیلم در حسینیه و یادواره شهدا، حضور جوانان و مردمی است و فرهنگی و هنری و خدماتی شامل همه مردم باشد .

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ