حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/15 | 2024/08/05

Logo

با حضور فرمانده سپاه پاسداران؛

۱۴ کتاب تاریخچه نیروی دریایی سپاه رونمایی شد

۱۴ کتاب تاریخچه نیروی دریایی سپاه رونمایی شد

با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ۱۴ جلد کتاب تاریخچه نیروی دریایی سپاه رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط‌عمومی نیروی دریایی سپاه؛ با حضور فرمانده کل سپاه از ۱۴ جلد کتاب با موضوع دکترین رزم نیروی دریایی سپاه، شامل تاریخچهٔ پر افتخار این نیرو در سطوح مختلف رزم رونمایی شد. 

در این مراسم، با حضور سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، سردار عیسایی معاون دانش و پژوهش سپاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحمید رئیسی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ندسا از این ۱۴ جلد کتاب رونمایی شد.

دریادار دوم پاسدار احمد راستی، اظهار کرد: این کتاب‌ها،  بخشی از تاریخچه تأسیس، رویدادها و افتخارات نیروی دریایی سپاه است که طی سه سال کار تحقیقاتی و مطالعاتی تدوین شده است.

وی در ادامه افزود: این روند کتابت تاریخچه شفاهی نیروی دریایی سپاه ادامه خواهد یافت و گنجینه‌ای برای آیندگان از رزم و دلاوری فرزندان ملت عزمان در دریا خواهد بود. جوانان ما باید بدانند در این نقطه‌ای که قرار داریم چه رنج‌ها و مصائبی را گذشتگان پشت سر گذاشتند. 

 راستی در ادامه با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که فرمودند تا ندانیم چگونه بوده‌ایم، نخواهیم دانست که امروز چه در اختیار داریم، اظهار کرد: به تعبیر بنده ما از تاریخ نیروی دریایی سپاه باید درس ایستادگی و رشادت بیاموزیم. کتابت و تحقیق متقن و استخراج علمی تاریخ شفاهی نیروی دریایی سپاه در مرکز مطالعات نیروی دریایی سپاه به توفیقات خوبی دست‌ یافته‌ایم و در سال‌های آینده مجموعه کاملی از تاریخچه نیروی دریایی سپاه را مدون و در اختیار مردم عزیزمان قرار خواهیم داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از