حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/05/12 | 2024/08/02

Logo

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تشریح کرد:

نحوه دریافت تسهیلات اجاره‌بهای مسکن

نحوه دریافت تسهیلات اجاره‌بهای مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان چگونگی دریافت تسهیلات اجاره‌های مسکن در استان هرمزگان را تشریح کرد.

مجید سلحشور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» با اشاره به نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن اظهار کرد: این وام ویژه افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست لذا ارائه اجاره نامه شرط اصلی دریافت این تسهیلات است.

وی افزود: افرادی که خود یا همسرشان صاحب ملک هستند مشمول دریافت وام ودیعه مسکن نمی‌شوند حتی اگر پس از دریافت وام این موضوع مشخص شود جریمه بانکی متوجه این اشخاص خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان همچنین گفت: وام ودیعه مسکن به کسانی که اقساط مسکن پرداخت می‌کند وام ساخت مسکن یا خرید یا مابقی تسهیلات حوزه مسکن تعلق نمی‌گیرد.

سلحشور با تأکید بر اینکه خانم‌های جوان مجرد کمتر از ۳۵ سال سن نیز نمی‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن استفاده کنند، تصریح کرد: اما بانوان بالای ۳۵ سال که خود، سرپرست خانوار هستند با ارائه کد رهگیری اجاره‌بها می‌توانند از این تسهیلات ودیعه مسکن استفاده کنند‌، به غیر از این موارد استثنا، مابقی مردم می‌توانند از وام اجاره‌بهای ودیعه مسکن بهره ببرند.

وی در ادامه به نحوه پرداخت اقساط وام اجاره‌بهای ودیعه مسکن اشاره کرد و افزود: چگونگی پرداخت اقساط این وام نیز بستگی به شهر محل پرداخت این تسهیلات به وام‌گیرنده دارد، اقساط وام برای شهرهایی که مبلغ آن، ۱۵۰ میلیون تومان است، (شهر بندرعباس) مبلغ قسط ماهیانه ۴ میلیون ۲۲۸ هزار تومان است، اما در سایر شهرها به غیر از مراکز کلانشهرها، ۱۰۰ میلیون تومان با قسط ۲ میلیون و ۸۱۹ هزار تومان است، در روستاها نیز یک وام ودیعه ۴۰ میلیون تومانی با قسط یک‌میلیون و ۱۳۷ تومان پرداخت می‌شود که بازپرداخت آن، پنج ساله است.

سلحشور سپس به نحوه ثبت نام متقاضیان تسهیلات اجاره بهای ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: متقاضیان این تسهیلات می‌توانند به سامانه وزارت راه و شهرسازی saman.mrud.ir ثبت‌نام کنند، گزینه‌های لازم در این سامانه بیان شده که پس از طی کردن تمام مراحل، ثبت‌نام از متقاضیان انجام می‌شود و پس از پایش و بررسی و احراز شرایط، مشمول دریافت وام تسهیلات اجاره‌بهای مسکن شده و به بانک معرفی می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از