حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/28 | 2024/08/18

Logo

معاون اداره‌کل بنادر هرمزگان خبر داد:

پهلوگیری کشتی حامل کنجاله سویا در بندرشهید رجایی

پهلوگیری کشتی حامل کنجاله سویا در بندرشهید رجایی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی حامل ۶۰ هزار تُن کنجاله سویا در بندرشهید رجایی پهلو گرفت و تخلیه آن توسط دو دستگاه مکنده آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، روح‌الله شاعلیا روز سه‌شنبه اظهار کرد: کشتی حامل ۶۰ هزار تن کنجاله سویا در بندرشهید رجایی توسط بخش خصوصی وارد این بندر شده است که کار تخلیه آن تا ۱۲ روز آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: در چهار ماه نخست امسال، در مجموع پنج فروند کشتی حامل ۱۸۵ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران پهلودهی شد که یا در مخازن و انبارهای بندر نگه‌داری و یا به‌صورت حمل یکسره به استان‌های مختلف کشور ارسال شده است.

معاون اقتصادی امور بندری و بنادر هرمزگان یادآور شد: از پنج فروند کشتی پهلودهی شده در این مجتمع بندری، دو فروند حامل ۱۳۸ هزار تن گندم، یک فروند روغن، یک فروند کنجاله سویا و یک فروند کشتی حامل خمیرکاغذ بوده است.

گفتنی‌ است، بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

این بندر با ظرفیت ۱۰۰ میلیون تُن کالای فله و ۷.۵ میلیون تُن کالای کانتینری، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور را در اختیار دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از