خبر های امروز : 18
اقتصادی | - شماره خبر : 5283
1403-07-16 14:27 https://hormoz.ir/short/Nj5aG
پایش و مدیریت مصرف برق با هوشمندسازی و رویت‌پذیری شبکه
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با معرفی مجریان پایش و مدیریت مصرف برق، بر لزوم تمرکز مدیران بر روی برنامه‌های هوشمندسازی و رویت‌پذیری شبکه برق تاکید کرد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، محمد کریمی در نشستی با معاونان و مدیران گفت: شبکه‌های هوشمند به تکامل و به‌روز شدن شبکه‌های موجود نسبت داده می‌شوند و شامل مونیتورینگ پیشرفته، اتوماسیون و کنترل تولید و توزیع برق هستند.

وی افزود: افزایش استفاده از اطلاعات دیجیتال و فناوری‌های کنترل سبب می‌شود قابلیت اطمینان‌، امنیت و بهره‌وری از شبکه‌ی برق، و همچنین یکپارچگی تولید پراکنده، پاسخ به میزان تقاضا، و بهره‌وری انرژی بیشتر شود.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان ادامه داد: برای تأمین انرژی در زمان‌های اوج مصرف می‌توان از منابع دیگر تولید انرژی مانند منابع انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کرد.

وی گفت: انرژی‌های تجدید‌پذیر که از منابع تولید انرژی پراکنده (DER) محسوب می‌شوند، به طور قابل توجهی در حال رشد می‌باشند و لازم است شبکه‌ توزیع برق پشتیبانی‌های لازم در یکپارچه‌سازی این منابع داشته باشند.

 کریمی با بیان اینکه افزایش روز افزون تقاضا برای انرژی الکتریکی نباید با عقب‌ماندگی سرمایه گذاری در زیرساختارهای برق همراه باشد افزود: هوشمندسازی و رویت‌پذیری شبکه‌های توزیع برق پایداری و ثبات سیستم و فرایند توزیع برق را افزایش می‌دهد.

گفتنی است، هرگونه افزایش پیش‌بینی نشده در تقاضا و یا انحراف در سیستم‌های توزیع شبکه‌ برق، می‌تواند با هوشمند‌سازی و رویت‌پذیری شبکه توزیع کنترل و پایش شود و از خاموشی برق جلوگیری گردد و این قضیه می‌تواند به سود اقتصادی و توسعه زیرساخت‌های برق منجر شود.

 در این نشست همچنین مجریان کاهش تلفات برق، هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری، توسعه مولدهای خورشیدی و تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار معرفی شدند.

اعلام اتمام مدیریت مصرف تابستان سال ۱۴۰۳ و شروع اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف سال آینده از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

منبع: روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان

انتهای خبر/

نظرات