خبر های امروز : 18
فرهنگی | - شماره خبر : 5279
1403-07-16 11:54 https://hormoz.ir/short/N306Z
با حضور شهردار بندرعباس؛
مشکلات زیرساختی هنرهای نمایشی در بندرعباس بررسی شد
هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان همراه با جمعی از هنرمندان هنرهای نمایشی هرمزگان با شهردار بندرعباس پیرامون مشکلات زیرساختی هنرهای نمایشی در شهر بندرعباس به گفتگو نشستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، نشست هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان همراه با جمعی از هنرمندان هنرهای نمایشی هرمزگان با شهردار بندرعباس، پیرو مطالبات معوق و به حق هنرمندان هنرهای نمایشی در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان در خصوص واگذاری پلاتو دریا و پلاتو شهر بندرعباس جهت بهره‌برداری هنرمندان رشته نمایش از مرحله تولید تا اجرا انجام شد.

حسین کریمی رئیس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان اشاره داشت: پلاتو دریا از مراحل طرح و ایده تا ساخت نهایی پلاتو، با مشاوره، همراهی و مشارکت هنرمندان و انجمن نمایش استان انجام شد؛ اما پس از تکمیل پروژه به مدت ۱۰ سال به یک جریان غیرتخصصی و غیر مرتبط با هنرهای نمایشی واگذار شد که در طول مدت واگذاری هیچ بهره‌برداری هنری از آن نشده است.

وی افزود: پلاتو شهر به مدت چهار دهه صرفاً در اختیار گروه‌های نمایشی جهت بهره‌برداری و تولید آثار نمایشی بوده، که با حضور مدیریت جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس و با توجه مرمت مجدد مجموعه، با تصمیم جهان‌داری این مجموعه از دسترس هنرمندان رشته نمایش خارج شده و حتی تصمیم به پایین کشیدن تابلوی سردر پلاتو و تغییر کاربری آن شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان گفت: ضمن عرض تقدیر و تشکر از همراهی جناب شهردار با هنرمندان، در زمینه تبلیغات محیطی اجرای عموم نمایش‌ها با موانع و مشکلاتی مواجه هستیم که امیدوارم با درایت شهردار این موانع رفع شده و همچنان حامی هنرمندان باشند.

در ادامه این نشست، مهدی نوبانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هنرمندان، اشاره داشت: اگر به جای کمک، تعاملاتی بین دو طرف در جهت تولید و حمایت شکل بگیرد، این ارتباطات مستمر و به نفع طرفین خواهد بود.

شهردار بندرعباس ابراز داشت: ما از هنرمندان درخواست داریم که در زمینه انعکاس خدمات شهری و شهروندی به مردم با ما همسو و همراه باشند چرا که هنر هنرمند، تریبون قدرتمندتری نسبت به روابط عمومی ادارات هست.

از جمله پیشنهادات مطرح‌شده دیگر اعضای انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان می‌توان به پیشنهاد راه‌اندازی شورای تخصصی فرهنگی هنری فرهنگسراهای بندرعباس، مشارکت در جهت تولید برنامه تلویزیونی فی مابین شهرداری بندرعباس، ظرفیت هنرمندان عضو انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان و صدا و سیمای خلیج فارس، حمایت در تولید نمایش‌هایی در قالب تئاتر شورای در جهت فرهنگ‌سازی خدمات شهری و حقوق شهروندی و تولید آثار نمایشی در قالب نمایش خیابانی و پرفورمنس در راستای اهداف شهرداری، و حمایت از برگزاری جشنواره تئاتر استانی به عنوان ویترین تئاتر هرمزگان اشاره داشت.

گفتنی است، قرار شد طی جلسه‌ای تخصصی دوشنبه آینده با حضور ریاست انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان درباره کسب تکلیف و تعیین وضعیت نهایی دو پلاتو دریا و شهر جهت چگونگی بهره‌برداری هنرمندان هنرهای نمایشی تصمیم‌گری شود.

منبع: روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان هرمزگان 

انتهای خبر/

نظرات