حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/05/15 | 2024/08/05

Logo

فرازی از وصیت‌نامه شهید کمالی؛

ولی فقیه را تنها نگذارید

ولی فقیه را تنها نگذارید

شهید کمالی در وصیت‌نامه خود خطاب به خواهران و برادران بیان کرده است: ولی فقیه را تنها نگذارند و همیشه و در همه حال به یاد خدا و نایب برحقش باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی <<هرمز>>، شهید عبدالرضا کمالی چهاردهم اسفند‌ماه ۱۳۴۱ در آبادان، در خانواده‌ای که اصالتاً اهل ایسین از توابع شهرستان بندرعباس بودند، به دنیا آمد.

وی یک‌ساله بود که همراه با خانواده به بندرعباس عزیمت کرده بود وتحصیلات ابتدایی را در مدرسه «حافظ» و دوران راهنمایی را در مدرسه «۲۸ مرداد» به پایان رساند. عبدالرضا که جوانی سخت‌کوش، مؤمن و باهوش بود، دبیرستان را در «هنرستان فنی و حرفه‌ای»، در رشته‌ی «برق» ادامه داد.

شهید کمالی، مقارن با انقلاب و اعتراضات شدید به رژیم شاهنشاهی همراه با جوانان هم‌محله‌ای خود در این اعتراضات شرکت می‌کرد و یکی از اعضای فعال جنبش‌های ضد شاه بود.

وی پس از پیروزی انقلاب، در مبارزه با فرهنگ‌های التقاطی و اعتراضات، با برپایی نمایشگاه‌های کتاب، عکس و پوستر و کار‌های فرهنگی دیگر، در مکان‌های مختلف بندرعباس و روستا‌های اطراف؛ همچنین به برگزاری کلاس‌های سیاسی، نظامی و اعتقادی در مسجد محله، همت گماشت.

این شهید گرانقدرسال آخردبیرستان در رشته برق درس می‌خواند که جنگ تحمیلی شروع شد. عبدالرضا درس را رها کرد و همراه با شهید احمد مجرد و چند تن از دوستان محله به جبهه رفتند تا به پاسداری از میهن اسلامی‌اش بپردازد.

وی با سِمَت «آرپی‌جی زن» در جبهه حضور یافت، مردانه جنگید و سرانجام بیست و ششم تیرماه ۱۳۶۱ مقارن با ۲۵ رمضان در «شلمچه» (عملیات رمضان) براثر اصابت ترکش به گردن، همچون مولایش حسین بی‌سر به شهادت رسید.

شهید کمالی در بخشی از وصیت‌نامه خود بیان کرده است: هر شهیدی با ریختن خونش، درسی بس عظیم به انسان‌های دیگر می‌دهد. خدایا! آیا این‌چنین لیاقتی را به من می‌دهی؟ من که در عمرم نتوانستم خدمت کنم، اما با ریختن خون ناقابلم شاید توانسته باشم به جامعه‌ی اسلامی، که آن جامعه‌ی در صراط مستقیم الله است، کمک کنم.

این شهید هرمزگانی در ادامه وصیت‌نامه خود تأکید کرده است: تنها خواهشی که از برادران و خواهران خود دارم، این است که امام را تنها نگذارند و همیشه و در همه حال به یاد خدا و نایب برحقش باشند، مبادا قلب او را از خود برنجانید که قلب امام زمان را رنجانده‌اید، امام را دعا کنید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از