خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
اخوت اسلامی؛ تنها راه نجات جهان اسلام
مسلمانان با حفظ اشتراکات و اعتقادات خود باید با طرح مسئله برادری و اخوت اسلامی در برابر توطئه دشمنان اسلام بایستند و آنان را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناامید کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، اهمیت هفته وحدت بر کسی پوشیده نیست، جهان اسلام با این همه عده و عده و تعداد جمعیت و آن همه امکانات خدادادی که در اختیار دارد درحال حاضر وضعیت جهان اسلام را نظاره‌گریم، تفرقه در بین مسلمانان با هر مذهب و هر گرایش فکری، خواسته دشمنان اسلام و بشریت و به ویژه صهیونیست‌های عالم است.

در بحث جهان اسلام، کاری که بریتانیا و سفیر آن کشور در زمان تصدی در کشور عراق و منطقه انجام دادند و با طرح شیعه و سنی تفرقه ایجاد کردند، مسلمانان را به جان هم انداختند و پس از آن شاهد بودیم که تفرقه و اختلاف در جهان اسلام چه مصیبت‌های جبران‌ناپذیری را بر پیکره جهان اسلام وارد کردند.

اخيرا همه ما نظاره‌گر این اختلافات بوده و هستیم، شاهدیم که در جهان اسلام، کشتار مسلمان‌ها به دست دشمنان اسلام رخ می‌دهد و در فلسطین و برخی از کشورها، جنایات زیادی به دست صهیونیست‌های عالم اتفاق می‌افتد اما برخی از افراد با این تفکر که الان باید با این مذهب و آن مذهب برخورد کنیم همدیگر را تکفیر می‌کنند.

مثال واضح آن در کشور سوریه و ایجاد داعش که برخی از دولت‌های به ظاهر اسلامی از آنان حمایت می‌کردند، شاهدیم که افرادی با قرآن، نماز، دین اسلام، درج نام رسول خدا(ص) در پرچم خودشان به میدان آمدند و دیگران را تکفیر کردند و به جان مسلمانان افتادند، به زن و مردو کوچک و بزرگ آنان رحم نکردند و دائماً در حال ترور بودند و حتی به نوامیس مردم تجاوز می‌کنند، جالب است که آن را جهاد در راه خدا می‌داند.

چه اتفاقی افتاده که این دسته از افراد به چنین اعتقاد و باور رسیده و چه کسی او را به چنین باوری رسانده که اکنون تکلیف خود را نمی‌دانند که در برابر صهیونیست‌ها بایستند و به جهان اسلام کمک کنند؟! چرا این افراد، اولویت و ماموریت خود را در مبارزه با برخی از مسلمانان و کشتار آنان و پیروان برخی مذاهب می‌دانند؟!

جهان اسلام برای اینکه از این فاجعه و مصیبت فاصله بگیرد باید به وحدت و اخوت اسلامی بپردازد زیرا ما همه مسلمانیم و دین، قرآن، کعبه، قبله، کتاب و اعتقادت مشترک داریم، نقطه اشتراک وحدت، زیاد و نقطه تفرقه، اندک داریم، طبیعی است که در برخی مسائل و اعتقادات، اختلافات اندکی داشته باشیم، در دایره شیعه و اهل سنت، هر کدام دیدگاه یکسان ندارند و احکام مختلفی دارند که امری طبیعی است.

 به تعبیر رسای فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، در حال حاضر بحث شیعه و سنی را مطرح می‌کنند، فرض کنیم شیعه وجود نداشته باشد، مذاهب مختلف اهل تسنن را به جان هم می‌اندازند و اگر اهل سنت وجود نداشت شیعیان را به جان هم می‌انداختند و با طرح مسئله مذهب، بین آنان اختلاف ایجاد می‌کردند، بنابراین تنها راه نجات از این توطئه جهانی؛ حفظ وحدت، همبستگی، اخوت و برادری بین امت اسلام است.

همه مسلمانان با حفظ اشتراکات و اعتقادات خود باید با طرح مسئله برادری و اخوت اسلامی در برابر توطئه دشمنان اسلام که در تلاشند بین شیعه و سنی، اختلاف و شکاف ایجاد کنند بایستند و مثل همیشه دشمنان اسلام را در رسیدن به اهداف شوم‌شان ناامید کنند.

سال ۱۳۶۰ که پیشنهاد تشکیل هفته وحدت به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) داده و ایشان نیز پذیرفتند هفته وحدت رسمیت پیدا کرد، لذا امید است این هفته باعث‌ ازبین رفتن تمام اختلافات و تفرقه‌ها بین امت اسلامی گردد و جهان اسلام را به سرمنزل مقصود برسانند.

یادداشت به قلم: حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پولادی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان 

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ