خبر های امروز : 3
سیاسی | - شماره خبر : 5310
1403-07-19 01:02 https://hormoz.ir/short/4Lgyq
استاد حوزه و دانشگاه هرمزگان:
نتانیاهو باید از عضویت سازمان ملل خارج شود
استاد دانشگاه آزاد اسلامی حاجی‌آباد گفت: نتانیاهو علاوه بر این که باید از عضویت سازمان ملل خارج شود باید محاکمه گردد و پاسخگویی خون همه شهدا و جنایات علیه مردم بی‌دفاع لبنان و فلسطین باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرشید سنجری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز، با اشاره به جنایات اخیر اسرائیلی‌ها در غزه و لبنان گفت: این روزها، ظلم‌های رژیم غاصب اسرائیل بر علیه مردم شریف فلسطین شدت یافته است، اما در کمال گستاخی اسرائیل، شاهد بمباران بیروت و مرتکب جنایت جنگی و نسل‌کشی هستیم.

وی در ادامه افزود: حال سؤال اینجاست که شورای بین‌الملل چگونه نتوانسته است این رژیم جعلی و یاغی صهیونیستی را مجبور به توقف جنایات جنگی کند؟ مگر از شرح وظایف شورای بین‌الملل، حفظ امنیت نیست!؟ چرا در این بار سکوت کرده است؟! چرا با سکوت خود حامی تکرار جنایات شده است؟!

استاد حوزه علمیه هرمزگان همچنین اضافه کرد: رسانه‌ها، جنایات و وحشی‌گری‌های اسرائیلی‌ها علیه مردم مظلوم اما مقاوم لبنان و فلسطین را به کل جهان رساندند و بر همه مردم جهان روشن شد و ویرانی کامل ساختمان‌های مسکونی، شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان که هیچ عضویت یا گروه نظامی نبوده را دیدند.

سنجری بیان کرد: به اذعان یک خبرگزاری از الجزیره، قتل عام بزرگ در فلسطین و لبنان درحال وقوع است، آمریکا! چگونه می‌توانی حق آزادی را برای مردم مظلوم لبنان، فلسطین و یمن تبیین کنی و پاسخ بدهی و خود را منجی حق و ایجاد امنیت بدانی؟ درحالی که به طور قطع و یقین از تمام مسائل و جنگ‌های نابرابر و ظالمانه آگاه هستی و خود را به سکوت زده‌ای!

وی خطاب به شورای بین‌الملل، نیز گفت: این جنایات صورت‌گرفته بر مسلمان و غیرمسلمان نیز روشن شده است که نتانیاهو یک جنایت کار جنگی است، چگونه عضو سازمان ملل و مجری قانون امنیت است؟! این شخص به خاطر ظلم‌هایی که انجام می‌دهد، کودک‌کشی‌ها و نسل‌کشی که مرتکب شده است باید محاکمه شود، نه این که خود این جنایتکار، عضو سازمان ملل شود و مدعی برقراری امنیت و حق آزادی باشد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی حاجی‌آباد همچنین تأکید کرد: نتانیاهو علاوه بر این که باید از عضویت سازمان ملل خارج شود باید محاکمه گردد و پاسخگویی خون همه شهدا، کودک و نوجوان، جوان و مردم بی‌دفاع غیرنظامی باشد.

انتهای خبر/

نظرات