خبر های امروز : 15
اجتماعی | - شماره خبر : 5313
1403-07-18 18:34 https://hormoz.ir/short/4Qvgr
نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:
شهردار بندرعباس با قدرت به کار خود ادامه دهد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با توجه به اقدامات صورت‌گرفته در سطح شهر و اولویت مهم شهرداری در بازگشایی معابر، شهردار بندرعباس با قدرت به کار خود ادامه دهد..

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، حجت‌الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی در نطق پیش از دستور جلسه ۱۴۳ شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی پاسخ قاطعانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ستود و گفت: پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدامات رژیم منحوس صهیونیستی که در نقض حاکمیت کشور در ترور شهید اسماعیل هنیه و به شهادت رساندن رهبر مقاومت و دبیرکل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان صورت گرفت تقدیر و از این اقدام تلافی جویانه که برابر حق قانونی کشور انجام شد حمایت می‌کنم.

وی افزود: موشک باران موفق و حمله قاطعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت ارتش و وزارت دفاع به مواضع نظامی امنیتی و مراکز راهبردی رژیم اشغالگر قدس در عملیات وعده صادق ۲، موجی از شادی و غرور را در امت اسلامی برانگیخت. مراتب تشکر و قدردانی فرزندان امت در نیروهای مسلح اعلام می‌داریم. اقدام امروز نیروهای مسلح سرافراز ما و توانمندی شگفت آور آنها در تولید و تجهیزات دفاعی و بازدارنده و رسیدن به خودکفایی در تامین نیازهای دفاعی کشور حاصل انقلاب اسلامی و پشتیبانی گسترده مردم است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: امروز الحمدالله کارهای خوبی در سطح شهر بندرعباس توسط شهردار محترم و مدیریت شهری انجام شده از جمله کارهای زیرساختی و سرعت بخشیدن به احداث و اتمام پل‌ها و آسفالت خیابان‌ها و در حوزه المان‌ شهری فرهنگی و حوزه خدمات شهری می‌باشد و برای ما مهم رضایتمندی مردم است.

 حیدری افزود: اگر انتقادی است باید بر اساس واقعیت‌ها بیان شود و اینکه بگوییم اقدامی در شهر صورت نگرفته بی انصافی است و شهردار باید در نهایت تلاش، برای مردم کار کند، از شهردار محترم می‌خواهیم با قدرت به کار خود ادامه دهد هرچند انتقادهایی وجود دارد اما دلیل بر نارضایتی مردم نیست.

وی خطاب به دستگاه‌های اجرایی و متولی دخیل در امورات شهری، اضافه کرد: نظر به بازدیدی که در شهر بندرعباس در بافت‌های فرسوده و مناطق داشتیم بازگشایی معابر و خیابان‌ها در دستور کار و اولویت مهم شهرداری است. با توجه به حقوق مردم در رفع نیازهای رفاهی باید بگوییم که اگر قرار است در تهران تصمیمی گرفته شود و ما نتوانیم از حقوق به حق مردم خودمان دفاع کنیم هم ظلم در حق این شهر شده و هم جفا در حق مردم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: با توجه به تکالیف قانونی دولت در راستای بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، مساحت بالای بافت‌های فرسوده در شهر بندرعباس که بالغ بر ۴۳ درصد است شهر بندرعباس و نواحی پرخطر و محلات مذکور نیاز مبرم به پشتیبانی مالی جهت احیای بافت‌های مذکور می‌باشد که بایستی ظرفیت‌های موجود در شهر و زمینه‌های پشتیبانی استفاده نمود در همین راستا در سنوات گذشته زمین‌های ۳۵۰ هکتاری به این امر اختصاص یافت که تاکنون اقدامی جهت عملیاتی کردن آن صورت نپذیرفته است، در حال حاضر شرکت بازآفرینی شهری ایران مزایده فروش املاک همجوار محله اسلام آباد و محله شمیلی‌ها را در دستور کار قرار داده که بایستی عواید آن به جهت احیای بافت‌های مذکور اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: لذا پیشنهاد می‌گردد صندوق مشترک بازآفرینی شهر بندرعباس تشکیل و مبالغ مذکور به حساب صندوق مذکور واریز و طبق مصوبات بازآفرینی استان و مقام عالی استان در راستای تکالیف قانونی هزینه گردد و از انتقال مبالغ به مرکز و تصمیم بالادستی به منظور جلوگیری از معطلی در انجام امور خودداری شود.

 حیدری خاطرنشان کرد: همچنین پیگیری هیات اجرایی سه نفره استان متشکل از معاون عمرانی استاندار، مدیر کل راه و شهرسازی و شهردار بندرعباس جهت تسهیل فرآیندهای قانونی و در راستای تفویض امتیاز شرکت بازآفرینی به کمیته مذکور اقدام گردد. خواهشمند است در حال حاضر از فروش یا مزایده آن جلوگیری و در صورت انجام مبالغ مذکور به حساب صندوق بازآفرینی شهر بندرعباس نیز شود.

منبع: روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس 

انتهای خبر/

نظرات