خبر های امروز : 15
اقتصادی | - شماره خبر : 5312
1403-07-18 16:54 https://hormoz.ir/short/V0lYM
هم‌زمان با برگزاری همایش ملی صنعت گردشگری؛
مسیر دریایی گنگ، قشم، عمان افتتاح می‌شود
افتتاح مسیر دریایی گنگ، قشم، عمان یکی از اتفاقاتی است که هم‌زمان با برگزاری همایش ملی صنعت گردشگری همسنگار جزیره جهانی قشم رخ می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، نشست خبری همایش ملی صنعت گردشگری همسنگر جزیره جهانی قشم امروز با حضور دکتر راموز معاون گردشگری جزیره قشم، جمشیدحمزه‌زاده رئیس جامعه هتل‌داری کشور، شیروانی رئیس جامعه هتل‌داری قشم در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

 ادریس راموز معاون گردشگری قشم در این نشست خبری گفت: جزیره جهانی قشم سابقه تمدنی و تاریخی بسیار بسیار ارزشمندی دارد. ورود واژگان قشمی در زبان پرتقالی شاهد این ادعاست و شعار امسال روز جهانی گردشگری که گردشگری و صلح است زمانی محقق می‌شود که کشورها مشترکات فرهنگی‌شان را پر رنگ کنند.

وی بیان کرد: برگزارکنندگان همایش ملی صنعت گردشگری همسنگر هم تلاش می‌کنند که با دعوت از ۱۲ سفیر از کشورهایی چون امارات، قطر، عمان، چین، تانزانیا و بلاروس در راستای پر رنگ کردن مشترکات فرهنگی گام بردارند و واژه همسنگار به معنای همیاری کشورها برای تحقق صلح است. آنها می‌خواهند نشان بدهند که جزیره قشم و سایر گوشه و کنارهای ایران می‌توانند ارزش‌های افزوده‌ای را در حوزه‌های گردشگری و فرهنگی برای کشورمان داشته باشند که مغفول مانده است.

معاون گردشگری جزیره قشم اعلام کرد که برگزارکنندگان همایش ملی صنعت گردشگری همسنگار به دنبال تقویت و باززنده‌سازی هویت ایرانی است.

راموز خبر داد: مسیر دریایی گنگ، قشم، عمان در جریان همایش ملی صنعت گردشگری همسنگار جزیره جهانی قشم افتتاح می‌شود.

وی گفت: همانطور که می‌دانید زمانی که نقشه ایران در کتاب‌های درسی آورده می‌شوند، جزایر دیده نمی‌شوند و این نشان می‌دهد که ما در جنوب ایران خودمان را فراموش کرده‌ایم بنابراین سرمایه‌گذاری به سمت سرمایه‌گذاری در قشم نمی‌رود ولی ما می‌خواهیم در قالب برنامه قشمون، جزیره قشم را کوچک کرده و در قالب خانه قشم به شهرهای مختلف کشورمان ببریم تا به جای آنکه در مقصد منتظر سرمایه‌گذار بنشینیم، خودمان سرمایه‌گذاران را شناسایی کرده و آنها را  با ظرفیت‌های جزیره آشنا کنیم. رونمایی از پلتفرم قشمون یکی از اتفاقاتی است که در همایش ملی صنعت گردشگری همسنگار رخ می‌دهند.

راموز از همکاری جزیره قشم با مجموعه فروشگاه‌های افق کوروش خبر داد و بیان کرد: این همکاری با هدف معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های قشم شکل گرفته است.

شیروانی رئیس جامعه هتل‌داری جزیره قشم گفت: ۸۰ مرکز اقامتی با بالغ بر ۹۵۰۰ تخت در جزیره قشم وجود دارند.

محمد فرزاد میرزایی قلعه مدیر کل گردشگری  و صنایع دستی شورای عالی مناطق آزاد گفت: زمانی که ما به عنوان مناطق آزاد وارد شدیم متوجه شدیم که مناطق آزاد از چند جزیزه مستقل شکل گرفته‌اند که دنبال برند خاصی نیستند. مناطق آزاد در سال گذشته میزبان ۶۵ میلیون گردشگر غیر بومی بود و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی بود.

وی افزود: چند روز پیش ژئوپارک قشم مجددا به عنوان یک برند جهانی معرفی شد.

مدیر کل گردشگری و صنایع دستی شورای عالی مناطق آزاد بیان کرد: ما در مناطق آزاد کشور انواع گردشگری را داریم. امروزه منطقه آزاد کشور عضو رسمی و صاحب رای ستادهای اربعین، راهیان نور و سفر کشور است.

میرزایی بیان کرد: ما با وجود همه مشکلات و سدها ۲۴۰ بسته گردشگری به ارزش یک میلیارد دلار را در ۸ منطقه‌مان تعریف کردیم و امیدواریم که مناطق آزاد به همراه ظرفیت‌هایشان معرفی شوند.

اکبر غمخوار، عضو رسمی جامعه تورگردانان کشور گفت: گردشگری جزیره قشم در صورتی تقویت می‌شود که ما از پایتخت‌های کشورهای جهان برای قشم خط هوایی داشته باشیم و زیرساخت‌ها را تامین کنیم. از طرف دیگر شعار برای گردشگری دریایی زیاد است اما هنوز آنچنان که باید و شاید تعریف و اجرا نشده است.

علایی‌زاده رئیس مرکز ایرانیان خارج از کشور گفت: من به اینجا آمدم تا ۲ قول را به مناطق آزاد بدهم. مرکز ایرانیان خارج از کشور می‌تواند این قول را بدهد که اتوبوس‌های دریایی را راه بیندازد و زمینه سرمایه‌گذاری در جزیره قشم را فراهم کند.

وی بیان کرد: مرکز ایرانیان خارج از کشور در ۶۳ کشور دفتر دارد و حاضر است که تیم مستندسازی‌اش را برای تهیه فیلم‌های مستند جزیره قشم فعال کند و فیلم‌های تهیه شده را در شبکه‌های مختلفی چون شبکه تلویزیونی ایرانیان پخش کند.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داری ایران هم گفت: کیش باید توسعه گردشگر محور داشته باشد و برای جذب سرمایه‌گذار بایستی بسته‌های حمایتی تعریف شود. از طرف دیگر باید بسته‌های خاص حمایتی برای فصول مختلف سال برنامه‌ریزی شود.

منبع: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 

انتهای خبر/

نظرات