خبر های امروز : 13
سیاسی | - شماره خبر : 5253
1403-07-14 14:54 https://hormoz.ir/short/V9YER
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:
وعده‌صادق ۲ قدرت فرامنطقه‌ای ایران را نشان داد
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: عملیات وعده صادق ۲ نشان از قدرت و توانایی فرامنطقه‌ای است که ایران در خاورمیانه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسینی، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی  «هرمز»، عملیات وعده صادق ۲ را اتفاق بسیار مبارکی دانست و گفت: سپاهیان اسلام در مقابل صهیونیست‌های بزدل و کودک‌کش با اجرای عملیات مقدس وعده صادق ۲ ایستادگی نشان دادند که چشم جهانیان را خیره کرد.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ را می‌توان در دو مورد برسی قرار داد، افزود:  تحولات یک سال اخیر، انواعی از تهاجماتی را که اسرائیل می‌توانست بر علیه مردم منطقه به ویژه مردم مظلوم اما مقاوم غزه داشته باشد برای همه ملت‌ها آشکار کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: صهیونیست‌ها در این مدت، تعداد زیادی از مسلمانان را به شهادت رساندند و می‌طلبید بر علیه زیاده‌روی‌ها و جاه‌طلبی‌های این رژیم جنایتکار اتفاقاتی رخ دهد و برخورد قاطعی با آنان صورت گیرد.

حسینی بیان کرد: در وعده صادق یک، پاسخ کوبنده‌ای به جنایات اسرائیلی‌ها داده شد، اما با توجه به این که اسرائیل برای حفظ هویت جعلی خود، اقداماتی غیرانسانی و قبیح را انجام داده بود می‌بایست عملیات وعده صادق ۲ هم طراحی و عملیاتی شود.

وی گفت: بخشی از این زیاده‌خواهی‌های اسرائیل به واسطه شخص نتانیاهو به وجود آمده است، وی به شدت در فضای داخلی، تحت فشار مردم اسرائیل است و مردم نيز خواستار برکناری نتانیاهو شده‌اند، از طرفی بخشی از بدنه رژیم جعلی صهیونیستی با وی همکاری نمی‌کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: همه این‌ها در این شرایط، فضایی را ایجاد کرده است که شخص نتانیاهو برای حفظ جایگاه خود، دست به اقدامات نسنجیده‌ای بزند. برای مثال ترور اسماعیل هنیه در تهران و تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه و لبنان  و در اقدام آخر نتانیاهو که به تعبیر برخی از مسئولان صهیون یک خودکشی محسوب می‌شود، ترور بی‌رحمانه سید مقاومت، سیدحسن نصرالله با ۸۰ تن از بمب‌های سنگرشکن بود، به دلیل همه این جنایات، نیاز ضروری بود که اقداماتی در این راستا صورت بگیرد و جلوی این وحشی‌گری‌ها گرفته شود.

حسینی اضافه کرد: نکته بسیار حائز اهمیت بعدی اینکه رویداد وعده صادق ۲، سبب می‌شود که حجم فشارهای وارده بر شخص نتانیاهو افزایش یابد، چرا که اقدامات اخیر او با هدف ایجاد آرامش نسبی در اسرائیل صورت گرفت و با پاسخ سختی که با اصابت ۹۰ درصد از موشک‌ها به نقاط پیش‌بینی شده موجب ایجاد رعب و وحشت دو چندان در میان صهیونیست‌ها شده است، به ویژه که یهودیان در آستانه سال نو بودند و موشک‌باران صهیونیست‌ها، عیدی ویژه از سوی ایرانیان به یهودیان ساکن سرزمین اشغالی بود.

وی در ادامه افزود: اسرائیل قصد داشت حملات زمینی خود را به لبنان آغاز کند هرچند که حملات زمینی برای رژیم اسرائیل خاطرات خوشی ندارد چرا که آنها غالباً در حملات زمینی شکست خورده‌اند اما در حال حاضر با توجه به شهادت سیدحسن نصرالله و تعدادی از فرماندهان، این احتمال وجود داشت که بتواند پیشروی‌های بیشتری در منطقه داشته باشد و نیاز بود که یک تجدید قوا و روحیه‌ای در جبهه مقاومت صورت بگیرد که با رقم خوردن وعده صادق ۲، علاوه بر این اتفاق، موجب توقف حملات فرازمینی اسرائیل به لبنان نیز شد.

کارشناس مسائل فرهنگی استان هرمزگان افزود: در مجموع باید گفت عملیات وعده صادق ۲ توانست یک هویت ملی فرامنطقه‌ای در مردم ایران ایجاد کند، بنا به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ که فرمودند ما در آستانه یک نظم نوین جهانی هستیم، نظم نوین جهانی، ایران یکی از اضلاع و ابعاد آن است به همین دلیل نیاز است که مردم این احساس هویت را در خود داشته باشند و وعده صادق ۲ و اتفاقات اخیر، در میان مردم این هویت را برای مردم زنده و آشکار کرد.

حسینی گفت: ما به رژیمی حمله کرده‌ایم که میلیاردها دلار، هزینه سپر موشکی خود به اسم گنبد آهنین کرده بود همه قدرتمندان منطقه این اطمینان را داشتند که به هیچ وجه، امکان نفوذ به این سپر موشکی وجود ندارد اما موشک‌های ایرانی، این سپر موشکی چهار لایه را شکافتند و به تلاویو اصابت کردند و این نشانه ای از قدرت و توانایی فرامنطقه‌ای است که ایران در خاورمیانه دارد. 

 وی بيان داشت: باید در نظر گرفت در صورتی که اسرائیل حماقت کند و تصمیم بر پاسخ به حملات جمهوری اسلامی داشته باشد، کشور ایران قطعاً پاسخ سخت‌تری برای آن خواهد داشت که البته بعد از آن اسرائیلی نخواهد ماند.

انتهای خبر/

نظرات