خبر های امروز : 18
سیاسی | - شماره خبر : 5282
1403-07-16 14:28 https://hormoz.ir/short/NK6mp
دبیرکل نهضت مقاومت بحرین، جنبش وفا اسلامی:
سید مقاومت فردی عالم، خوش‌بیان و شجاع بود
دبیرکل نهضت مقاومت بحرین، جنبش وفا اسلامی گفت: سید مقاومت فردی عالم، خوش‌بیان و شجاع بود و توانست در همه برهه های زمانی هر اتفاقی که در دنیا می‌افتاد را به خوبی بازگو کند، او لسان جبهه مقاومت اسلامی در کل جهان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از «عصرهامون»، سید مرتضی السندی دبیرکل نهضت مقاومت بحرین جنبش وفای اسلامی در نشست بر خط بصیرت به پیروزی جبهه مقاومت وعده صادق الهی و پیامدهای ترور سید مقاومت اشاره و بیان کرد: موضوع اول مربوط به شخصیت بزرگ سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله و سید شهدای راه قدس است، شهید سید حسن نصرالله شخصیتی تاثیرگذار مهم و موردعلاقه تمام مردم بود، همچون رابطه‌ای که سید حسن نصرالله با مردم داشت در هیچ جا سابقه ندارد، خیلی از مردم، مسلمانان شیعه و سنی، مسیحی، عرب حتی سکولارها و حتی غیرمسلمان‌ها نیز با این شخصیت ارتباط صمیمی و عاطفی داشتند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم موضوع تاریخی دوران عرب است، عرب‌ها با رژیم صهیونیستی دو دفعه مبارزه کردند اولین مبارزه در سال ۱۹۴۷ بود و متأسفانه در این مبارزه عرب‌ها شکست خوردند و رژیم صهیونیستی پیروز شد و حدود ۷۵۰ هزار نفر از فلسطینیان را از محلات مناطق و شهرهای فلسطینی اخراج کردند.

السندی ادامه داد: در آن زمان رژیم صهیونیستی حدود ۵۰۰ محله روستا و شهر را از فلسطینیان را اخراج کردند و عده‌ای از این فلسطینی‌ها مجبور شدند به کشور لبنان سوریه و اردن مهاجرت کنند و این مبارزه باعث تضعیف روحیه عرب‌ها و ازبین‌رفتن روحیه جنگ در برابر استکبار شد و بعد از چند سال در سال ۱۹۶۷ دوباره مبارزه قوی بین عرب‌ها و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد و در این مبارزه که حدود ۶ روز طول کشید، عرب‌ها شکست خوردند.

وی عنوان کرد: از آن زمان تا مبارزه حزب‌الله عرب‌ها در جهان روحیه مبارزه و جنگ با استکبار و رژیم صهیونیستی را نداشتند، در آن زمان رژیم صهیونیستی احساس قدرت و پیروزی داشت و سراغ نقشه و برنامه اصلی خود یعنی تصرف نیل تا فرات می‌رفت و رژیم صهیونیستی توانست قسمت‌هایی از سوریه و لبنان را نیز تصرف کند.

دبیرکل نهضت مقاومت بحرین جنبش وفا اسلامی گفت: روحیه مبارزه عرب‌ها در برابر رژیم صهیونیستی از بین رفته بود؛ اما با تأسیس حزب‌الله و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عده‌ای از مجاهدان و علما به ایران آمدند و امام خمینی توصیه کرد که با رژیم صهیونیستی مبارزه کنند، شروع مبارزه حزب‌الله در سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۰۰ انجامید که در سال ۲۰۰۰ اولین پیروزی حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد و منطقه جنوب لبنان آزاد شد، رژیم صهیونیستی مجبور به عقب‌نشینی شد و این اولین پیروزی عرب در کل تاریخ بود که باعث محبوبیت حزب‌الله در جامعه عربی و جبهه مقاومت شد.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه حزب‌الله نزد رژیم صهیونیستی اسیر داشت در سال ۲۰۰۶ چند نفر از نیروهای رژیم صهیونیستی را ربود که تبادلی بین اسیران لبنانی داشته باشد، بعدازاین ربایش بلافاصله رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد و جنگ ۳۳ روزه ایجاد شد.

السندی افزود: جنگ ۳۳ روزه لبنان ۱۵ هزار نفر شهید داشت، این مبارزه بسیار سنگین بود و بعد از ۳۳ روز حزب‌الله به پیروزی رسید و این باعث محبوبیت بیشتر سید حسن نصرالله در بین کل جامعه عرب و آزادی‌خواهان دنیا شد. مقبولیت و محبوبیت سید حسن نصرالله در بین کل عرب‌ها و تمام فرقه‌ها بسیار زیاد شد و این محبوبیت در همه‌جا انتشار پیدا کرد.

وی در پاسخ به اینکه محبوبیت سید حسن نصرالله در بین مسلمانان و غیرمسلمانان و یا حتی سکولارها چرا اتفاق افتاده است بیان کرد: بعد از پیروزی در سال ۲۰۰۶ که بسیار مهم و مؤثر بود برخی از حکام خلیج‌فارس مانند عربستان و امارات از این پیروزی ناراحت شدند؛ زیرا این عملیات و پیروزی به بقیه نیروهای مقاومت قوت داد و تشویق به مبارزه در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۰۰ میلادی که حزب‌الله توانست رژیم صهیونیستی را از لبنان اخراج کند، بعد از یک سال اتفاقات خیلی مهمی در جهان افتاد در آن زمان القاعده به فرماندهی بلادن به آمریکا حمله کرد و آمریکا به این بهانه به افغانستان و بعد از دو سال به عراق حمله کردند و حکومت طالبان و حکومت صدام را سرنگون کردند.

وی اظهار کرد: در کشور افغانستان طالبان مقاومت کردند و این مقاومت ۲۰ سال به طول انجامید و آمریکا مجبور به خارج‌شدن از افغانستان شد و طالبان این مقاومت را از حزب‌الله لبنان یاد گرفته و از تجربه حزب‌الله استفاده کردند، در سال ۲۰۰۶ که حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی پیروز شد باعث شد که حرکات فلسطینی‌ها نیز برای مقاومت شروع شود و انگیزه‌ای برای مبارزه آنها در برابر رژیم صهیونیستی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اتفاق افتاد که موجب پیروزی جبهه مقاومت شد.

دبیرکل نهضت مقاومت بحرین جنبش وفا اسلامی ادامه داد: نکته بسیار مهم اینجاست که حزب‌الله جرقه و شروع و استارت آغاز حرکات اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی و مبارزه با استکبار را آغاز کرد، یکی از کارهای حزب‌الله در ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ آغاز حکومت سید حسین حوثی در یمن بود، از پیروزی حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ مردم عرب روحیه مقاومت و جنگ در برابر رژیم صهیونیستی گرفتند و مردم دانستند که می‌توانند جلوی آنها بایستند، سید حسین حوثی عده‌ای از جوانان یمنی را جمع کرد و تفکر امام خمینی را در بین آنها رواج داد و از تجربه حزب‌الله استفاده کرد، این گوشه‌ای از اثرات شخصیت سید حسن نصرالله بر کل جهان عرب است. تأثیرات بسیار زیادی بعدازاین جریان در کشورهای مختلف عرب مانند عربستان، کویت داشت و جریان‌های مقاومت در آنها انجام شد؛ اما به سرانجام نرسید.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در خصوص شهید سید حسن نصرالله راستگو و شجاع بودن این فرد است، سید مقاومت فردی عالم، خوش‌بیان و شجاع بود و توانست در همه برهه زمانی از سال‌های پیروزی تا امروز هر اتفاقی که در دنیا می‌افتاد را با بازگو کند، او لسان جبهه مقاومت اسلامی در کل جهان بود، هر اتفاقی در کشورهای عربی، ایران یا جبهه مقاومت می‌افتاد اولین سخنرانی را با بیان خوش، مؤثر و قوی و صادقانه و واضح انجام می‌داد و با مردم سخن می‌گفتند.

السندی افزود: نکته مهم این است که این محبوبیت برای شهید سید حسن نصرالله چگونه به وجود آمده است، رژیم صهیونیستی از زمان‌های گذشته برنامه و هدف اصلی آن ترور رهبران جریان مقاومت بوده و در جبهه مقاومت فلسطینی مشاهده می‌کنیم که رژیم صهیونیستی تک‌به‌تک رهبران جبهه فلسطینی را قبرس، سوریه و غیره ترور کرد، رژیم صهیونیستی ترور رهبران حزب‌الله مانند سید موسی صدر سید عباس موسوی دبیرکل حزب‌الله در سال ۱۹۹۲ و اکنون نیز شهید سید حسن نصرالله را در دستور کار قرارداد.

وی افزود: اما سؤال اینجاست که چرا سید حسن نصرالله به‌عنوان دبیرکل حزب‌الله انتخاب شد؟ نکته بسیار مهم اینجاست که در زمان حیات سید عباس موسوی نظر وی بر این بود که نصرالله باید دبیر حزب‌الله شود؛ اما به علت کم‌سن‌وسال بودن وی، شورای حزب‌الله موافقت نکردند که سید حسن نصرالله دبیر حزب‌الله شود؛ اما بعد از شهادت موسوی و رای حزب‌الله، به نصرالله رای داده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر چند که در شورای حزب‌الله نیز شخصیت‌های مهم و باتجربه و بزرگ‌تر وجود داشتند؛ اما به دلیل باهوشی، خوش‌بیانی و توان مدیریتی بالا سید حسن نصرالله از سال ۱۹۹۲ تا امسال که ۳۲ سال طول کشید بااقتدار و توان کامل حزب‌الله را به‌عنوان جریان قوی مقاومت در کل جهان تبدیل کرد و اکنون حزب‌الله قوی‌ترین جریان مقاومت در کل جهان و منطقه است.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی از ۲۰۰۶ تا امروز به دنبال ضربه‌زدن امنیتی به پیکره حزب‌الله بود، اولین ضربه بعد از جنگ ۳۳ روزه در سوریه بود و شروع به ترور رهبران حزب‌الله کرد. رژیم صهیونیستی با جمع‌آوری اطلاعات از رهبران حزب‌الله شروع به ترور این رهبران کرد، یکی از موضوعاتی که حزب‌الله مجبور شد وارد میدان شود و در این برهه از زمان رهبران حزب‌الله شناسایی شدند و اطلاعات توسط رژیم صهیونیستی جمع‌آوری شد در خصوص جنگ سوریه با داعش بود که رهبران حزب‌الله مجبور شدند آشکارا در میدان جنگ حضور پیدا کنند و این به رژیم صهیونیستی کمک کرد تا اطلاعات کاملی از رهبران حزب‌الله به دست آورند و در بین آنها نفوذ کنند.

السندی ادامه داد: در جنگ اخیر بسیاری از رهبران حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی شناسایی شده بودند و اسرائیل توانست ضربه اصلی به حزب‌الله وارد کند و بسیاری از رهبران مانند ذوالفقار، محمدابراهیم، علی کرکی و از همه مهم‌تر دبیرکل حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله را ترور کند، با شهادت سید حسن نصرالله ضربه سنگینی به حزب‌الله وارد شد؛ اما رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با این ترورها جبهه مقاومت را سرکوب کند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز در خطبه نمازجمعه نصر اشاره کردند که از شروع انقلاب جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی، شهید بهشتی شهید باهنر، شهید رجایی و شهید مطهری که هر کدام از آنها شخصیت‌های بسیار برجسته و بزرگ و مؤثری بودند را ترور کردند ولی نتوانستند انقلاب را نابود کنند و جبهه مقاومت از این تجربه انقلاب استفاده کردند.

دبیرکل نهضت مقاومت بحرین جنبش وفای اسلامی گفت: حزب‌الله گروه کوچکی نیست، به مدت ۴۲ سال است که مبارزات خود را علیه استکبار شروع کرده و هر کدام از رهبران و مسئولین در حزب‌الله معاونانی دارند که در غیاب آنها بتوانند رهبری حزب‌الله را داشته باشند تا مسیر مقاومت متوقف نشود، ما برای آینده حزب‌الله نگران نیستیم و امیدواریم که دوباره قیام کنند و راه مبارزه را ادامه دهند، در جنگ و روزهای اخیر دیدیم که حزب‌الله ضربه‌های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و رژیم صهیونیستی باید بداند که ترور رهبران حزب‌الله باعث نابودی جبهه مقاومت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق، جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی ضربه زد، این عملیات بسیار مهم بود زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی سید حسن نصرالله را ترور کردند نتانیاهو و رژیم صهیونیستی و مسئولانش بسیار غرور داشتند و در تلویزیون به صراحتاً کل جبهه مقاومت را تهدید کردند و ادعا کردند که خاورمیانه جدیدی را درست می‌کنیم، اگر جمهوری اسلامی ایران به وعده صادق خود در مرحله دوم عمل نمی‌کرد آنها جرات می‌کردند و به ایران حمله می‌کردند، انجام عملیات وعده صادق ۲ خطوط قرمزی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

انتهای خبر/

نظرات