حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/28 | 2024/08/18

Logo

فرمانده مرزبانی هرمزگان خبر داد:

توقیف ۴۵۰ شناور متخلف در هرمزگان

توقیف ۴۵۰ شناور متخلف در هرمزگان

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: مرزبانان این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹ میلیون لیتر سوخت قاچاق در دریا کشف و ۴۵۰ شناور متخلف را توقیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم بهادر اسماعیلی، در جمع خبرنگاران گفت: بزرگ‌ترین عملیات در مدت ذکرشده منجر به کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در یکی از مناطق ساحلی شرق هرمزگان شد.

وی در ادامه افزود: در همین مدت، بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان همچنین از توقیف بیش از ۴۵۰ فروند شناور متخلف و ۱۱۵ دستگاه خودرو در ارتباط با قاچاق خبر داد و اضافه کرد: ۵۷۵ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز و هفته خبرنگار خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین افکار عمومی برای برخورد با آسیب‌های اجتماعی یا پدیده‌ قاچاق دارند.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم در برخورد با قاچاق کالا و سوخت در هرمزگان، تلقی اشتباه مرتکبان قاچاق و بخشی از جامعه درباره قاچاق است.

به گفته سردار اسماعیلی، وقتی مرتکبان و بخشی از جامعه قاچاق را جرم ندانسته و آن را شغل می‌دانند، برخورد با آن نیز با چالش‌های دیگری روبرو خواهد شد

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از