حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/28 | 2024/08/18

Logo

مشاور امور بانوان شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

بانوان در مدیریت مصرف برق، نقش مهمی دارند

بانوان در مدیریت مصرف برق، نقش مهمی دارند

مشاور امور بانوان و خانواده شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان بر نقش مهم بانوان در مدیریت مصرف انرژی وفرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در خانواده تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، سمیه رجبی، اظهار کرد: فرزندان از ابتدا شیوه‌های «درست مصرف کردن» را از درون کانون خانواده می‌آموزند بنابراین، والدین به ویژه مادران می‌توانند با نشان دادن رفتار‌های صحیح از خود و الگوسازی صحیح در امر مصرف و پرهیز از مصرف‌گرایی مدیریت مصرف انرژی را به سایر اعضای خانواده آموزش دهند.

 وی افزود: اگر رفتار مصرفی بانوان در خانه تغییر کند به تنهایی می‌تواند نقش بسزایی در تغییر رفتار مصرفی دیگر اعضای خانواده به ویژه فرزندان داشته باشند و این باعث آموزش و انتقال غیرمستقیم بهینه سازی مصرف انرژی در خانواده و نهایتا جامعه شود.

مشاور امور بانوان و خانواده شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان با بیان اینکه زن به عنوان مدیر اقتصادی خانواده در خرید و نحوه مصرف، نقش اساسی به عهده دارد خاطرنشان کرد: زنان می‌توانند با فرهنگ‌سازی مناسب و یا دقت در انتخاب وسایل برقی خانگی دارای بر چسب انرژی با بالاترین درجه کارایی و بازدهی، میزان مصرف خود و خانواده شان را آگاهانه مدیریت کنند که در طولانی مدت منجر به صرفه جویی و کاهش هزینه‌های خانواده نیز خواهد شد.

رجبی تصریح کرد: بانوان می‌توانند با رعایت برخی نکات تاثیرگذار نظیر موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مثل اتو، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جارو برقی و ... به ساعت‌های خارج از اوج بار، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، تنظیم کردن دمای کولر گازی بین ۲۴ درجه (دمای آسایش)، شرایطی را فراهم سازند تا ضمن جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها و مصرف بی‌رویه برق با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت، نیاز‌های افراد خانواده تأمین شود.

وی اضافه کرد: در راستای مبادله قرارداد بین امور زنان وزارت نیرو و وزارت کشور، دوره آموزشی مدیریت مصرف ویژه مشاورین زنان دستگاه‌های اجرایی به همراه سفیران انرژی آنان جهت آموزش به خانواده‌ها و پرسنل در مورخ سه‌شنبه ۲۳ مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۰ صبح در محل سالن اجتماعات آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار می‌گردد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از