حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/28 | 2024/08/18

Logo

کوتاه از «هرمز» مشاهده کنید؛

اخبار کوتاه انتظامی استان هرمزگان

اخبار کوتاه انتظامی استان هرمزگان

در روزی که گذشت نیروی انتظامی هرمزگان، از کشف بيش از نيم تن مواد مخدر، توقيف جرثقيل ۱۵۰ ميلياردي تا طرح تشديد برخورد با تخلفات حادثه ‌ساز موتورسيکلت‌‌سواران خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، نیروی انتظامی هرمزگان، از کشف بيش از نيم تن مواد مخدر، توقيف جرثقيل ۱۵۰ ميلياردي تا طرح تشديد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز موتورسيکلت‌‌سواران خبر داده است.

کشف بيش از نيم تن مواد مخدر در هرمزگان

سردار علي‌اکبر جاويدان اظهار کرد: مأموران انتظامي شهرستان ميناب،  با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات شبانه‌روزي، از نگهداري و توزيع مواد مخدر توسط يک سوداگر مرگ در يکي از محلات شهر هشتبندي مطلع شدند.

وي افزود: مأموران ضمن هماهنگي قضائي با تشکيل تيم منسجم به محل مذکور اعزام، در بازرسي از منزل ۴۲۰ کيلو گرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف،يک دستگاه خودرو متعلق به متهم توقيف و متهم نيز در محل دستگير شد.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصريح کرد در عملياتي ديگر مأموران انتظامي شهرستان خمير حين اجراي طرح ايست و بازرسي و ضمن کار اطلاعاتي و کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به يک دستگاه خودروي سواري مشکوک و دستور ايست صادر کردند. 

جاويدان گفت: خودرو متوقف و با هوشياري ماموران مقدار ۱۰۶ کيلو حشيش از داخل خودرو کشف و راننده نيز دستگير شد.

وی با بيان اينکه در اين دو عمليات مجموعا ۵۲۶ کيلو گرم ترياک و حشيش کشف و دو خودرو نيز توقيف گرديده، افزود :دو متهم به همراه پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در پايان با سوداگران اين بلاي خانمانسوز اتمام حجت کرد و گفت: فرماندهي انتظامي استان، طي برنامه‌ريزي و انجام عمليات‌هاي شبانه‌روزي، با تمام قدرت و بدون هيچ ملاحظه‌اي جلوي قاچاقچيان و فروشندگان خرد و کلان مواد مخدر خواهد ايستاد.

توقيف جرثقيل ۱۵۰ ميلياردي در هرمزگان

سردار علي‌اکبر جاويدان اظهار کرد: در ادامه طرح مقابله با کالاي قاچاق و ارز روز گذشته، مأموران انتظامي ايستگاه بازرسي شهيد ميرزايي حين کنترل محور بندر عباس- حاجي‌آباد به يک دستگاه کاميون کشنده مشکوک و دستور توقف دادند.

وي افزود: مأموران اين يگان در بازرسي دقيق از خودرو مذکور يک دستگاه جرثقيل ۱۲۰ تني به ارزش ۱۵۰ ميليارد ريال کشف کردند.

فرمانده انتظامي استان هرمزگان ارزش قيمت محموله کشف شده بنا براعلام نظر کارشناسان اقتصادي ۱۵۰ ميليارد ريال عنوان و تصريح کرد: در اين رابطه يک نفر دستگير و به مراجع قضايي معرفي گرديد. 

جاويدان، اولويت‌هاي اصلي پليس اين استان را مبارزه و مقابله با پديده قاچاق بويژه قاچاق مواد مخدر، کالا و سوخت عنوان کرده و بیان داشت: با توجه به تاثير منفي اين پديده بر اقتصاد کشور،پليس انتظامي اين استان با برنامه‌ريزي دقيق و تلاش شبانه‌روزي، با جديت و اقتدار با اين پديده، مبارزه و مقابله مي‌کند.

طرح تشديد برخورد با تخلفات حادثه ‌ساز موتورسيکلت‌‌سواران 

نقي حيدري با اشاره اجراي طرح تشديد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز موتورسيکلت‌سواران متخلف، گفت: اين طرح از ۲۰ مردادماه به مدت تا ۷۲ ساعت در سطح شهرهاي استان به اجرا درمي‌آيد که با راکبان بدون کلاه ايمني ،حرکات نمايشي و... برخورد خواهد شد.

وي افزود: بيش از نيمي از مرگ‌وميرها و مجروحين تصادفات درون‌شهري هرمزگان مربوط به موتورسواران است. در چهارماه نخست امسال ۱۹ نفر در تصادفات شهري جان سپردند و ۶۳ نفر مجروح شدند که ۶۰ درصد اين آمار مربوط به موتورسيکلت‌سواران است که بسياري از همين افراد، جوانان و نوجواناني بودند که به دليل عدم توجه به قوانين و مقررات و از همه مهم‌تر به دليل عدم استفاده از تجهيزات ايمني جان خود را از دست داده‌اند يا اسير معلوليت‌هاي مختلف شده‌اند. 

کارشناس ارشد ترافيکي استان از افزايش ۹۱ درصدي تصادفات جرحي خبر داد و بیان داشت: در چهار ماه نخست امسال با کاهش ۲۱ درصدي جان‌باختگان و ۳۲ درصدي تصادفات خسارتي روبرو بوديم، در اين مدت يک‌هزار و ۳۵۸ فقره تصادف در جاده‌هاي شهري استان رخ‌داده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصدي کاهش داشته است.

وي، سرعت در خيابان‌هاي اصلي ۶۰ کيلومتر، خيابان‌هاي فرعي ۵۰ کيلومتر و معابر محلي ۳۰ کيلومتر عنوان کرده و افزود:براي آرام‌سازي معابر و کاهش تصادفات که رانندگان متقاعد به‌سرعت مجاز شوند، بايد در طراحي و ساخت معابر، سرعت‌گير نصب شود.

رئيس پليس راهور استان با تاکيد بر لزوم فرهنگ‌سازي ترافيکي و اصلاح رفتار رانندگان قانون‌گريز از رسانه‌ها خواست در اين زمينه هميار راهور باشند.  

حیدري با بيان اين که رويکرد پليس آموزش قوانين است نه جريمه کردن، بيان داشت:اگر فرهنگ‌سازي در اولويت کاري قرار گيرد مردم به اين باور مي‌رسند که به قانون احترام بگذارند و قوانين را رعايت کنند چرا که سخت‌گيري از سمت پليس به خاطر رفاه خودشان است. 

وي در ادامه با اشاره به افزايش چشم‌گير جريمه‌ها ، يادآور شد: جريمه تست مثبت مشروبات الکلي و مواد مخدر در حين رانندگي که ۴۰۰ هزار تومان بوده که به يک و نيم ميليون تومان رسيده است ، جريمه چراغ ‌قرمز را ۴۰۰ هزار تومان، سبقت ۷۰۰ هزار تومان، حرکات نمايشي ۵۰۰ هزار تومان است.

رئيس پليس راهور استان يکي از معضلات شهر بندرعباس را صدور مجوز ساخت مراکز خريد بزرگ بدون نظر کارشناسي پليس راهور دانست و تصريح کرد: پاساژهاي تجاري بايد در کنار بزرگراه‌ها با زيرساخت‌هاي مناسب و استاندارد و داراي پارکينگ بزرگ ساخته شود نه اینکه در وسط شهر که باعث ايجاد گره ترافيکي گردد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از