حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه شهرستان میناب:

۹ دی روز آشنایی با تاریخ انقلاب است

۹ دی روز آشنایی با تاریخ انقلاب است

امام جمعه شهرستان میناب، ۹ دی‌ماه را روز آشنایی نسل جوان ونوجوان با تاریخ انقلاب دانست و گفت: ۹دی ماه روز فرقان و جدایی دوست از دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیمی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان میناب با اشاره به روز صنعت پتروشیمی و روز جهاد کشاورزی اظهار کرد: به پرسنل این دو نهاد و آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی را به مسيحيان عالم خصوصاً مسيحيان کشور تبریک عرض می‌کنم.

 

 امام جمعه میناب مطرح کرد: میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و ولادت حضرت امام رضوان‌الله تعالی علیه را به همه ملت ایران تبریک عرض می‌کنم و روز زن و مادر را به بانوان و مادران نیز تبریک عرض می‌کنم.

 

ابراهیمی عنوان کرد: شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی توسط رژیم جعلی اسرائیل و سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، سالروز رحلت علامه مصباح یزدی را همه ملت ایران و شهادت ستوان سوم آقای حسینیان از پرسنل جان برکف انتظامی شهرستان میناب را به همه پرسنل خدوم انتظامی، خانواده و مردم ولایی میناب تسلیت عرض می‌کنم.

 

وی دهه بصیرت و میثاق با ولایت خصوصاً روز ۹دی ماه، روز بصیرت و ۱۳ دی ماه روز جهانی مقاومت را گرامی داشت.

 

 ابراهیمی به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، به لقب حقیقی و تکوینی الهی آن حضرت که(سیده نساء العالمین) است اشاره کرد و گفت: سرور همه زنان عالم یعنی بهترین زن و بانویی است که تمامی شئون یک زن را به صورت کامل و جامع دارد.

 

وی به شئونی که خداوند برای بانوان و زنان مقرر نموده است و حضرت زهرا(س) همه آنان را در حد اعلی دارد اشاره کرد و به هفت شان الهی زن پرداخت.

 

وی افزود: هفت شأن زن عبارت است از؛ بندگی و عبوديت خالصانه برای خداوند، پیروی و نصرت عاشقانه از ولی الهی، دختری برای والدین، نقش آفرینی برای خانواده به معنای عام خانواده، همسری برای شوهر، مادری برای فرزندان، نقش‌آفرینی برای جامعه (شأن اجتماعی و سیاسی) که از صفات بانوان است و مهم‌ترین شأن زن را همان شأن مادری است که انسان‌سازی و تربیت است.

 

امام جمعه میناب مطرح کرد: شیوه تربیتی حضرت زهرا (س) بهترین شیوه تربیتی است، شیوه‌ای که حماسه‌سازان کربلا را تربیت کرد و به زنان جامعه توصیه می‌شود زهرای مرضیه (س) را در همه شئون خصوصاً در شأن مادری الگوی خود قرار دهند تا به عنوان بهترین مادر به شمار آیند.

 

ابراهیمی، به مناسبت روز بصیرت ۹دی ماه به یوم الله آن روز پرداخت و ۹دی ماه را روزی دانست که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شکست انقلاب خوردن و مایوس شدن و نقشه‌های شوم آنها نقشه بر آب شد.

 

وی، ۹ دی ماه روز بازخوانی معارف انقلاب و روز آشنایی نسل جوان و نوجوان با تاریخ انقلاب دانست و اذعان کرد: ۹دی ماه روز فرقان و جدایی دوست از دشمن است. 

 

خطیب جمعه میناب با اشاره به تفاوت دی ماه امسال با سال‌های گذشته عنوان کرد: در دهه بصیرت امسال، شاهد طوفان الأقصی هستیم و شاهد محاسبات غلط رژیمی جعلی و کودک‌کش اسرائیل هستیم، رژیم خون آشامی که برای رفع عطش خود فقط دنبال خون آشامی است و بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه و فلسطین را قتل عام کرده است و این رژیم جهنمی مثل جهنم هل من مزید می‌گوید، رژیمی که تصور می‌کرد که ظرف دو هفته کار حماس تمام است؛ اما الان ۸۰ روز گذشته است به هیچ کدام از اهداف خودش نرسیده است نه حماس نابود شد و نه مردم فلسطین از غزه کوچ کردند بلکه خود این رژیم سفاک زمین‌گیر شده است و محاسبات غلط دیگر این رژیم اقدام تروریستی ترور و شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی مستشار نظامی ما در سوریه است.

 

ابراهیمی ادامه داد: هدف رژیم غاصب اسرائیل از این ترور توسعه عملیات در خارج از نوار غزه که حاکی از این که اسرائیل به بن بست رسیده است و به خیال خودش برنامه‌ریزی کرده است که ایران را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای وارد درگیری کند؛ چون علاوه بر حماس تحت فشار انصارالله یمن، حزب‌الله لبنان و حشد الشعبی عراق است برای فرار از این مخمصه به دنبال انتقال بحران به خارج از منطقه است، به رژیم جعلی اعلام می‌کنم تاوان این ترور ناجوان مردانه را در جنگ با رزمندگان مقاومت پس خواهی داد.

 

 وی در پایان خطبه به عطر آگین بودن شهر میناب به عطر شهدا پرداخت و به سه موضوع میزبانی از شهید گمنام و خوشنام و تدفین آن در دانشکده فنی میناب و شهادت شهید امنیت شهر ستوان‌سوم حسینیان از پرسنل جان بر کف انتظامی شهرستان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از دستگاه قضایی شهرستان خواستاریم که پرونده عامل یا عاملان شهادت این شهید امنیت را با سرعت و دقت پیگیری کنند و حکم عادلانه را صادر و اجرا نمایند تا درس عبرتی برای همه عوامل مخل امنیت باشد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از