حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه هرمز:

۹ دی دشمنان انقلاب را مأیوس کرد

۹ دی دشمنان انقلاب را مأیوس کرد

امام جمعه امام جمعه هرمز گفت: حماسه ۹ دی ملت ایران عظمت خودش را در مقابل فتنه داخلی به رخ همه جهانیان کشید؛ ۹ دی دشمنان را از شکست دادن انقلاب مأیوس کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز در خطبه‌های این هفته جزیره هرمز گفت: تقوای الهی انسان را به عزت می‌رساند تقوا ظاهرش شرافت و بزرگی دنیاست و باطنش شرافت و بزرگی در آخرت است این معنای تقوا در روایات است.

امام جمعه هرمز مطرح کرد: تقوا رابطه عمیقی با عاقبت بخیری دارد هر کسی تقوای الهی را رعایت کند مواظب عمل خودش باشد از لغزش‌ها خودش را حفظ کند عاقبت بخیر شود.

رستاخیز عنوان کرد: دو مدل زندگی وجود دارد که هر کدام با هم فرق دارند سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی؛ که زندگی اسلامی زندگی شیعی، ارزشی، جهادی، انقلابی و دینی در آن وجود دارد که روش زندگی بر اساس اعتقاد به خدا و آخرت و ایمان به معاد است دنیا را مزرعه برای آخرت معرفی می‌کند و زندگی بر اساس است؛ اما غربی هدف نهایی فقط دنیاست و بر اساس شهوات و خواسته‌های دنیا عمل می‌شود، در سبک زندگی اسلامی خانواده شاهراه اصلی رسیدن به پیشرفت و کمال است در همین بستر خانواده شهدا مانند شهید سلیمانی تربیت می‌شود که از این شهید مکتب درست می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن برای اینکه جلو پیشرفت جامعه اسلامی را بگیرد به دنبال تغییر روش زندگیست، اذعان کرد: اسلام روش ساده زیستی را به خانواده توصیه می‌کند اما غرب زندگی تجملاتی را توصیه می‌کند مصرف گرایی بین خانواده‌ها را توصیه می‌کند؛ تغییر نوع پوشش را در جامعه اسلامی ترویج می‌دهند ارزش‌ها به وسیله سبک زندگی غربی تغییر پیدا می‌کند و ضد ارزش جای ارزش را می‌گیرد.

امام جمعه هرمز بیان کرد: زن در فرهنگ غربی کوچک شمرده می‌شود امنیت ندارد و مفهوم مادری را به چالش می‌کشانند؛ دین اسلام از همان ابتدا برای زن جایگاهی رفیع در نظر گرفته و زنو مرد را مکمل همدیگر می‌داند و دشمن فهمیده که راه اثرگذاری بر باورهای مردم تغییر نظم رفتاری و ظاهری و تغییر سبک زندگی اسلامی است راه مقابله با این تهاجم ترویج سبک زندگی اسلامی و گسترش آن در متن جامعه است.

رستاخیر تاکید کرد: امروز بالاترین ظرفیت برای مقابله با این تهاجم فرهنگ ناب فاطمیست که می‌تواند در مقابل این تهاجم فرهنگی ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: حماسه ۹ دی ملت ایران عظمت خودش را در مقابل فتنه داخلی به رخ همه جهانیان کشید؛ ۹ دی دشمنان را از شکست دادن انقلاب مأیوس کرد.

امام جمعه هرمز گفت: حضرت آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی است که توانست در مقابل فتنه‌های عقیدتی مقابله کند.

رستاخیر گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها بانویی است که تمام شئوناتی که خداوند حکیم و مهربان برای یک زن مقرر فرموده است به صورت کامل و جامع دارد حضرت زهرا سلام الله علیها بهترین مادر عالم هستند امروز بشریت برای تربیت و ساختن انسان باید از مکتب حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیرد.

وی مطرح کرد شهید حاج قاسم سلیمانی شهید راه قدس شریف است حاج قاسم سلیمانی سرباز ولایت به وسیله هدایت‌های مدبرانه رهبری عزیز با تقویت شبکه مقاومت هدفش آزادسازی قدس شریف و مسجد الاقصی بود این حرکت تا آزادسازی قدس شریف ادامه پیدا خواهد کرد.

امام جمعه هرمز گفت: به فرموده رهبری عزیز انتخابات جلو دیکتاتوری هرج و مرج و ناامنی را می‌گیرد راه حل مشکلات کشور به قانونگذاری مناسب و حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد با این تعبیر رهبری انتخابات با مشارکت بالا یک گره گشایی از مشکلات مردم است؛ دشمن برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات برنامه دارد با القاء ناامیدی و دلسرد کردن مردم به دنبال این است که مشارکت در انتخابات کم شود لذا همه باید با تمام توان وارد میدان شویم و در مقابل نقشه دشمن ایستادگی کنیم.

رستاخیز عنوان کرد: عملیات طوفان‌ الأقصی و جنگ غزه باعث شد که بین نیروهای مقاومت یک انسجام و همدلی به وجود بیاید که توانست صهیونیست‌ها را برای رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.

وی عنوان کرد: تقدیر و تشکر میکنم از خدام امام رضا علیه السلام که با هزینه شخصی رفتند و در چایخانه امام رضا علیه السلام خدمت کردند و از خواهران گرامی که خالصانه کلوچه محلی جزیره الشهداء هرمز رو درست کردند تشکر می کنم که مورد استقبال زائرین قرار گرفت اجرکم عندالله.

امام جمعه هرمز تصریح کرد: در مسئله ساماندهی گردشگری همه کسانی که در این حوزه مسئول هستند باید وارد میدان شوند و به مسئولیت خود عمل کنند به عنوان مثال شهرداری خدمات خودش را که از طریق عوارضی دریافت کرده است به صورت شفاف به مردم بیان کند تعاونی‌ها به صورت شفاف خدمات در حوزه گردشگری را به اطلاع مردم برسانند یا میراث فرهنگی اگر خدماتی را در حوزه گردشگری انجام داده است به اطلاع عموم مردم برساند هر کدام نسبت به ساماندهی گردشگری مسئول هستند باید پاسخگوی مردم باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از