حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/04/10 | 2024/06/30

Logo

با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست‌جمهوری:

۶ پروژه آب و برق هرمزگان افتتاح شد

۶ پروژه آب و برق هرمزگان افتتاح شد

با حضور سرپرست ریاست‌جمهوری به‌صورت ویدئوی کنفرانسی ۶ پروژه صنعت آب و برق هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، آیین افتتاحیه پروژه‌های صنعت آب و برق هرمزگان، صبح امروز پنجشنبه به‌صورت ویدئوی کنفرانسی با حضور مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری و محرابیان وزیر نیرو هم‌زمان با ۵ استان هرمزگان، فارس، مرکزی، اردبیل و کرمان و مسئولان استانی مهدی دوستی استاندار، فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و محمد کریمی مدیرعامل شرکت توزیع برق در تازیان بالا بندرعباس برگزار شد.

استاندار هرمزگان در آیین افتتاحیه پروژه‌های وزارت نیرو گفت: ۶ طرح به ارزش ۱۹۳ میلیارد تومان که شامل طرح‌های آبرسانی، برق و آب‌شیرین‌کن است امروز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: ۴ ماه پیش در سفر رئیس جمهور شهید به هرمزگان یک بسته سنگین آبرسانی به ۱۵۶ روستا و ۵ شهر و احداث ۷ آب‌شیرین‌کن با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان و در ۴ و نیم ما گذشته ۵ و نیم همت پروژه آب و آب‌رسانی در استان افتتاح می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: از ابتدای دولت تا به امروز ۲۷۶ روستا و ۹ شهر با جمعیتی بالغ بر ۳۷۴ هزار نفر عملیات آبرسانی انجام شده است و ۲۰۳ روستا و ۸ شهر با جمعیتی ۲۱۰ هزارنفری صدور مجوز و در دست اقدام است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهید رسید که مجموع ۴۷۹ روستا تا پایان امسال آب‌رسانی می‌شود.

دوستی تأکید کرد: ۱۹ آب‌شیرین‌کن از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شده که ۱۱ آب‌شیرین‌کن به بهره‌برداری رسید و ۸ تا نیز تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد .

وی افزود: فاضلاب شهر بندرعباس بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتبار بیش از ۳ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان اجرایی شده و با تزریق اعتبار ۳ فاز دیگر آن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح پروژه آبرسانی به بندرعباس از سد شمیل و نیان 

افزایش ظرفیت انتقال به میزان ۱۲۰۰ لیتر در ثانیه و تأمین آب پایدار شهرستان بندرعباس و روستاهای مسیر خط انتقال و رفع تنش آبی از اهداف این طرح است.

احداث خطوط انتقال به طول ۱۱ کیلومتر با لوله‌های فولادی به قطر ۴۰۰ و ۹۰۰ میلیمتر جهت تأمین و پایداری آب شرب روستاهای مسیر خط انتقال که با اعتباری ۴۸ میلیاردتومانی و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی انجام شده است.

اجرای آب‌نما به طول ۱۳۵۰ متر، ساخت ۲۰ دستگاه حوضچه شیرآلات، تهیه و حمل و نصب شیرآلات، ترمیم و بهسازی جاده سرویس خطوط لوله و سایر ابنیه فنی و ترمیم و یا تعویض لوله در قسمت‌های از خط لوله ۴۰۰ میلیمتری پایین‌دست سد نیان به طول تقریبی ۱۰۰ متر از مشخصات فنی این طرح است.

سه پروژه آبرسانی به درگهان و لافت و قلات و آب شیرین کن لیردف

آب و فاضلاب هرمزگان سه پروژه را افتتاح کرد که نخست پروژه آبرسانی به درگهان و لافت با اعتبار ۱۵۵ میلیارد تومان و ارزش روز پروژه ۴۱۰ میلیارد تومان در قشم افتتاح شد.

احداث ۲۳ کیلومتر خط انتقال چدنی به قطر ۴۰۰ میلی‌متر ۱ باب ایستگاه پمپاژ جهت تأمین آب ۳ شهر و ۸ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار نفر و به ظرفیت ۵۸ لیتر بر ثانیه افزوده شد.

پروژه آبرسانی حوزه قلات شهرهای تازیان و علوی با اعتبار ۴۱۰ میلیارد تومان و ارزش روز پروژه ۵۴۰ میلیارد تومان در بندرعباس افتتاح شد.

احداث ۳۲ کیلومتر لوله چدنی به قط ۳۰۰ میلی‌متر و پلی‌اتیلن از سایز ۱۶۰ الی ۳۱۵ قطر ۴۰۰ میلی متر به طول ۲۲ کیلومتر لوله‌گذاری با لوله فایبرگلاس جهت تأمین آب شرب ۲ شهر و ۲۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۱ هزار نفر و به ظرفیت ۶۴ لیتر بر ثانیه عملیات اجرایی آن صورت گرفت.

پروژه آب‌شیرین‌کن مجتمع کاشی (لیردف) باارزش ۵۴ میلیارد تومان در جاسک افتتاح شد.

ظرفیت آب‌شیرین‌کن ۳۳۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز جهت تأمین آب ۱ شهر و ۲۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار نفر با سرمایه‌گذاری شرکت فلات قاره مکران اجرایی شد.

تعویض و توسعه شبکه‌های برق منطقه‌ای در قشم و سطح استان 

دو پروژه شرکت توزیع برق منطقه‌ای نیز تعویض دو مدار هادی خط عبور از دریا پل به لافت با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در قشم افتتاح شد.

این پروژه رفع حبس تولید و افزایش انتقال توان از قشم به سرزمین اصلی را دارا می‌باشد.

توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق با اعتباری بالغ بر ۴۴۹ میلیارد تومان در سطح هرمزگان افتتاح شد.

ایجاد زیرساخت‌های توزیع نیروی برق در استان شامل تبدیل ۳۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگه‌دار و اصلاح پایه تأمین برق ۵ روستا فاقد برق و تأمین برق پروژه‌های شیلاتی در سطح استان و تأمین برق ۵۲۰۰ متقاضی در نوبت انجام شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از