حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان خبر داد:

افتتاح ۲ مدرسه جدید در روستاهای جاسک

افتتاح ۲ مدرسه جدید در روستاهای جاسک

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به محرومیت‌زدایی گفت: ۲ مدرسه جدید در روستاهای «زیگدف» و «بونجی» از مناطق محروم شهرستان جاسک آماده افتتاح در سفر رئیس جمهور به استان است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از ایرنا؛ مهدی باوقار زعیمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از این فضاهای آموزشی در جاسک اظهار کرد: هزینه احداث مدرسه ۶ کلاسه بلالِ زیگدف بخش لیردف جاسک به صورت مشارکتی با بنیاد برکت احداث و در حال حاضر تحویل آموزش وپرورش منطقه شده است.

به گفته وی، این فضای آموزشی با اعتباری افزون‌بر ۱۰۵ میلیارد ریال و با زیربنای ۴۶۸ مترمربع به‌صورت ۱۰۰ درصد از محل اعتبارات منابع دولتی و بنیاد برکت تأمین شده که عملیات اجرایی آن هم اکنون به پایان رسیده و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه بونجی نیز هدیه دولت سیزدهم به مردم جاسک بوده که به‌زودی عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

به گفته باوقار زعیمی، مدرسه ابتدایی ۶ کلاسه بونجی در جاسک با اعتباری افزون‌بر ۹۰ میلیارد ریال و با زیربنای ۳۸۵ مترمربع به‌صورت مشارکتی ساخته شده که به‌زودی افتتاح و در اختیار دانش آموزان جاسک قرار خواهد گرفت.

وی ابراز کرد: در مدت یک‌سال اخیر ۹ طرح آموزشی در جاسک به‌صورت مشارکتی به بهره‌برداری رسیده و در یک‌ماه گذشته نیز عملیات اجرایی ۱۲ مدرسه در قالب ۲۰ کلاس درس با مشارکت خیران و نظارت اداره‌کل نوسازی مدارس استان در جاسک و لیردف آغاز شده است که نشان از نگاه ویژه استاندار و درایت رییس سازمان نوسازی مدارس کشور دارد.

گفتنی است، شهرستان جاسک سرزمین مردمان خونگرم و شریف در شرق هرمزگان، سرانه فضای آموزشی ۵/۶ مترمربع را داراست که از رقم ۵/۲۲ مترمربعی متوسط سرانه فضای آموزشی کشور نیز بالاتر بوده و از لحاظ سرانه فضای آموزشی در کشور وضعیت مناسبی را برخوردار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از