حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

گرانی ناگهانی بلیت هواپیما در مسیر هرمزگان

گرانی ناگهانی بلیت هواپیما در مسیر هرمزگان

نرخ بلیت هواپیما در یک‌ماهه اخیر در مسیر هرمزگان حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش‌یافته و مسئولان و نمایندگان استان نسبت به این مسئله کاملاً بی‌خیال عمل کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از فارس؛ استفاده از هواپیما برای هرمزگانی‌ها به‌منظور تردد به مرکز کشور به دلیل دوری از مرکز وسیله‌ای لوکس به‌حساب نمی‌آید و اگر با خودرو هم بخواهند به مرکز کشور سفر کنند، همین هزینه را باید کم‌وبیش پرداخت کنند. نرخ بلیت هواپیما در هرمزگان به‌عنوان‌مثال در مسیر بندرعباس - تهران ۱۶ میلیون ریال بود و این نرخ تا اوایل مرداد هم رعایت می‌شد؛ اما به ناگاه و با جهشی بی‌سابقه به بیش از ۳۰ میلیون ریال افزایش‌یافته است.

هرمزگان ۲۰ ساعت زمینی تا مرکز فاصله دارد

فاصله بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان از مرکز کشور یعنی تهران و مشهد به‌صورت زمینی هم ۱۳۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلومتر است و مردم برای تردد به مرکز کشور معمولاً گاه‌وبیگاه از هواپیما استفاده می‌کردند؛ اما این افزایش نرخ ناگهانی و رساندن قیمت بلیت هواپیما به ۳۰ تا ۳۵ میلیون ریال، استفاده از این وسیله را برای مردم بسیار سخت کرده است.

صدایی از کسی در نیامد

به جز احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان و عضو کمیسیون عمران مجلس که در همان روز اول نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار پایبندی ایرلاین‌ها به نرخ‌گذاری مصوب شد، دیگر هیچ نماینده و مسئولی در هرمزگان صدایش در نیامد و این نرخ با این افزایش ناگهانی و بی‌سابقه حفظ شد.

فاتحه گردشگری را باید خواند

علی نوروزی فعال حوزه گردشگری می‌گوید: مردم برای درمان و گرفتاری و رفع مشکلات خود با هواپیما به مرکز کشور سفر می‌کردند و الا گردشگری با بلیت ۳.۵ میلیونی دیگر مشتری نخواهد داشت. 
وی افزود: الان یک خانواده ۳ یا ۴ نفره بابت یک سفر رفت‌وبرگشت به تهران باید ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت کند که این رقم واقعاً بالاست و کسی از پس آن بر نمی‌آید. 
به گفته وی، گردشگری به جزایر با ترکیبی از نرخ مناسب بلیت هواپیما و هتل جذابیت داشت و با این نرخ‌های بالای بلیت هواپیما عملاً دیگر نباید در مورد گردشگری برای هرمزگان سخن گفت چرا که واقعاً نرخ بلیت هواپیما بالاست و کسی نمی‌تواند تا این اندازه هزینه کند.

بلیت‌ها چقدر بود؟ چقدر شد؟

بلیت هواپیما در مسیر بندرعباس - تهران تا همین اوایل مردادماه ۱.۶ میلیون تومان بود و همه ایرلاین‌ها هم این نرخ را رعایت می‌کردند؛ اما به ناگاه و پس از راه دیوان عدالت اداری و گرفتن امکان نرخ‌گذاری از وزارت راه و شهرسازی عملاً افسار قیمت‌ها برید و اکنون بلیت به ۳ تا ۵ میلیون افزایش‌یافته است. 
بندرعباس شهری تجاری و صنعتی است و اگر ایرلاین‌ها کشش گرانی بلیت را با هر بار افزایش قیمت در این مسیر مشاهده می‌کنند ناشی از ترددهای مسافری اداری و صنعتی و کارکنان واحدهای صنعتی و فولادی و تجاری است؛ ولی فشار آن به مردم وارد می‌شود و عملاً امکان سفر با هواپیما از مردم عادی گرفته می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از