حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

کشف ۴۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در بندرلنگه
مدیر اداره برق بندرلنگه هرمزگان مطرح کرد:

کشف ۴۵ دستگاه ماینر غیرمجاز در بندرلنگه

مدیر اداره برق بندرلنگه از شناسایی، کشف و جمع‌آوری ۴۵ دستگاه ماینر غیرمجاز ارز دیجیتال از سوی نیروهای حراست این اداره و پلیس امنیت اقتصادی در سه نقطه از این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، محمدعلی پارسا روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: ۴۰ دستگاه از این ماینرها در روستای مراغ بخش شیبکوه بندرلنگه توسط فرد خاطی که از طریق صفحات مجازی اینستاگرام اقدام به فروش و تعمیرات دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال می‌کرد، با همکاری پلیس امنیت اقتصادی بندرلنگه در محل سکونت این فرد شناسایی و دستگاه‌های غیرمجاز نیز ضبط شد.
 
 وی ادامه داد: پنج دستگاه ماینر غیرمجاز دیگر نیز در سایر نقاط شهرستان بندرلنگه شناسایی و جمع آوری شد.
 
 اداره حراست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز اعلام کرد: اگر فردی به صورت غیرمجاز اقدام به استفاده از برق کند، جرم تلقی شده و مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود و جرایم بسیار سنگینی از جمله ضبط ماینرها، اخذ هزینه برق مصرفی تا ۱۰۰ برابر قیمت برق یارانه‌ای و حبس تعزیری برای متخلفان و مجرمان از سوی مراجع قضایی اعمال خواهد شد.
 
 استخراج رمز ارزها با تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری غیرقانونی است و در ایام اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی‌ها می‌شود.
 
 ماینرهای غیرمجاز باعث افت شاخص‌های کیفی برق شده و احتمال سوختن لوازم الکتریکی همسایگان را به شدت افزایش می‌دهد؛ علاوه بر این، استفاده غیرمجاز از انشعاب برق و ماینر برخی اوقات می‌تواند منجر به آتش سوزی‌های گسترده شود.
 
 شهروندان می‌توانند با شناسایی و گزارش هر دستگاه ماینر فعال پاداش ۱۰ میلیون ریالی دریافت کنند؛ افراد برای اعلام ماینرهای غیرمجاز می‌توانند با شماره تلفن۳۱۲۰۵۰۰۰-۰۷۶ یا شماره همراه۰۹۱۷۷۶۸۷۵۵۸ تماس گرفته و یا از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۲۲۰۱۲۰۱۲۱ اقدام کنند.
 
 همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ثبت گزارش رمز ارز غیر مجاز به نشانی http://www.tavanir.org.irو یا تماس با پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ ماینرهای غیرمجاز را اعلام کنند و اطلاعات گزارش دهندگان کاملاً محرمانه خواهند ماند.
 
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از