حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

با حضور استاندار هرمزگان؛

کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس افتتاح شد

کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس افتتاح شد

طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان،کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، عصر جمعه ۲۶ آبان ماه، بعد از اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه، طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان و جمعی دیگر از مسئولین، کتابخانه آدینه مسجد جامع بندرعباس در طبقه فوقانی این مسجد افتتاح شد.

 

استاندار هرمزگان در این آئین با بیان اینکه، کتاب در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: خداوند متعال اعجاز آخرین پیامبرش را از جنس کتاب قرار داده است و این مسئله خود گواهی بر ارزش بالای کتاب و کتابخوانی است.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ابزارهای نوین برای ترویج کتاب‌خوانی، افزود: لازم است کمی از قالب‌های پیشین و تمرکز بر اینکه حتما جای مشخصی باشد و کتاب و ساختارهایی برای عرضه کتاب وجود داشته باشد فاصله بگیریم و بسترهای عرضه کتاب و محتواها را توسعه دهیم.

 

استاندار هرمزگان تصریح کرد: نسل امروز بیشتر اوقات خود را به فضای مجازی اختصاص داده است و نوع بهره‌برداری‌اش از علوم نوشتاری به گونه دیگری است از این رو باید بیشتر از ظرفیت کتاب‌های الکترونیک استفاده کنیم‌.

 

دوستی اضافه کرد: با استفاده بستر فضای مجازی برای ترویج کتاب‌خوانی می‌توان ، تهدیدات این حوزه را به فرصت تبدیل کرد. 

 

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های مشارکتی ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی دارند خاطرنشان‌کرد: از ظرفیت کتابخانه مصلی و فضای موجود در این کتابخانه قرار است استفاده‌های بهینه شود تا نسل‌های جدید با فضاهای فرهنگی بیشتر آشنا شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از