حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

رئیس تبلیغات اسلامی بندرعباس تأکید کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ قرآنی

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ قرآنی

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، حجت‌الاسلام محمد امین سعیدی‌مهر رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندرعباس در حاشیه بازدید از خانه‌های قرآنی که با همراهی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان و رئیس دارالقرآن استان انجام شد اظهار کرد: خانه‌های قرآنی محل شکوفایی عقاید و بازسازی زیرساخت‌های تبلیغ قرآن است.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بندرعباس افزود: خانه‌های قرآنی، مدرسه‌ای است برای تربیت نسل‌های طلایی از نیروهای قوی در مباحث اعتقادی و دینی؛ که می‌توانند مسیر جدیدی را در راستای معرفی قرآن به جهانیان طی کنند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بندرعباس همچنین اضافه کرد: قرآن در عصری که حتی در جامعه اسلامی مهجور است باید به روش‌های متنوعی؛ تبلیغ شود که نسل‌های جدید، به سمت فراگیری و فهم آیات قرآن سوق پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام سعیدی‌مهر با تأکید بر اینکه ما هر چه داریم از قرآن و عمل به آن است و باید رسانه‌ها تلاش کنند تا فرهنگ قرآنی در جامعه بهینه شود، تصریح کرد: چراکه یادگیری و عمل به قرآن می‌تواند برای فرد و جامعه مفید باشد. این در حالی است که معتقدیم باید مردم، فرزندان خود را به مؤسسات قرآنی بسپارند چراکه مأنوس بودن با قرآن، موجب مصونیت جامعه از زشتی‌ها و تلطیف فضا تربیتی خواهد شد.

 

وی گفت: قرآن؛ کتابی است مقدس که راه و روش زندگی سعادتمندانه را به جامعه بشریت می‌آموزد و انسانیت را به جهانیان معرفی می‌کند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی بندرعباس تأکید کرد: ازاین‌رو فعالیت‌های قرآنی اعم از قرائت؛ حفظ و تفسیر در خانه‌های قرآن توسط مربیان متخصص اهل تشیع و اهل سنت با جدیت تمام دنبال می‌شود.

 

سعیدی‌مهر، پناه بردن به قرآن کریم واستفاده از آیات قرانی را از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی امروزی و خطرساز جامعه عنوان کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از