حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

استاندار هرمزگان:

پیشرفت طرح‌های پیشران اقتصادی هرمزگان ماهانه رصد می‌شود

پیشرفت طرح‌های پیشران اقتصادی هرمزگان ماهانه رصد می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: میزان پیشرفت ماهیانه طرح‌های پیشران اقتصادی استان رصد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در سومین جلسه میثاق نامه‌های حوزه اقتصادی استان با موضوع ارزیابی زیربخش‌های کشاورزی و شیلات، صنعت، معدن، حوزه نفتی، گردشگری و صنایع‌دستی و منابع طبیعی، اظهار داشت: این جلسه به‌صورت ماهیانه برگزار و میزان پیشرفت پروژه‌های پیشران اقتصادی استان مورد بررسی و رصد قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه شیلات پیشرفت سه پروژه مهم پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و بازسازی ذخایر بررسی شد در حوزه کشاورزی و گلخانه‌ها نیز متقاضیان شناسایی شدند و پرونده‌ها آماده پرداخت تسهیلات هستند در حوزه اصلاح و نوسازی باغات هم پروژه با روند خوبی در حال اجرا است.

استاندار هرمزگان گفت: در بخش مهم مردمی‌سازی اقتصاد در چهار زیر بخش، پروژه‌های پرورش ماهیان زینتی، ماهیان گرم آبی و تولید عسل و ابریشم در استان آغاز شده است.

دوستی با اشاره به تعیین تکلیف شهرک‌های صنعتی و صنفی تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن و حوزه نفتی در خصوص تأمین خوراک و تأمین گاز واحدهای صنعتی همچنین واگذاری زمین موردنیاز و شناسایی پهنه‌های معدنی نیز کارهای خوب و امیدبخشی صورت‌گرفته است.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه گردشگری، پروژه‌های ساحلی و دریایی موردتوجه است و مجوز برخی پروژه‌ها صادر و زمین آن‌ها تأمین شده که فرایند اجرایی را آغاز کرده‌اند، در این حوزه همچنین طرح‌های سرمایه‌گذاری در جزایر هرمز، لارک و بو موسی هم ساماندهی شده است. 

وی ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور شهید به استان تسهیلات قابل‌توجهی تخصیص‌یافته است که با ابلاغ و تزریق آن به طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌توان انتظار رشد قابل‌توجهی در این طرح‌ها داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از