حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

ائمه جمعه استان هرمزگان بیان کردند:

نهم دی‌ماه روز بازخوانی معارف انقلاب اسلامی

نهم دی‌ماه روز بازخوانی معارف انقلاب اسلامی

ائمه جمعه استان هرمزگان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته،نهم دی‌ماه روز بازخوانی معارف انقلاب اسلامی یاد کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در نماز جمعه عبادی سیاسی رودان ضمن گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی با تاکید بر شناخت ریشه‌ها و نتایج این یوم‌الله اظهار کرد: ۹ دی روز تقابل ملت، صاحب ایران اسلامی، وفادار به قانون اساسی و آرمان‌های امام راحل علیه مخالفان این جریان الهی بود لذا خدای متعال قدرت نمایی کرد و این یوم الله عظیم رقم خورد و دشمنان اسلام ناامید شدند.

 

امام جمعه رودان ضمن تاکید بر برکات ۹ دی افزود: به برکت ۹ دی بسیاری از معارف انقلاب اسلامی بازخوانی شد و نسل‌های جدید با تاریخ انقلاب و گذشته برخی خواص آشنا شدند و همین موجب جداسازی دوست از دشمن و مومن با منافق شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بارانی، ۹ دی را یک شاخص و نقطه عطف انقلاب اسلامی معرفی و تاکید کرد: نباید اجازه داد این روز فراموش یا منحرف شود و در این مسیر بیش از اینکه شعار استفاده شود باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت افزایی استفاده شود و این وظیفه بزرگ همه ارادتمندان انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی ، به مناسبت روز بصیرت،  ۹ دی ماه را روزی دانست که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی شکست انقلاب خوردن و مایوس شدن و نقشه‌های شوم آنها نقشه بر آب شد.

امام جمعه شهرستان میناب ، ۹ دی ماه روز بازخوانی معارف انقلاب و روز آشنایی نسل جوان و نوجوان با تاریخ انقلاب دانست و اذعان کرد: ۹دی ماه روز فرقان و جدایی دوست از دشمن است. 

وی با اشاره به تفاوت دی ماه امسال با سال‌های گذشته عنوان کرد: در دهه بصیرت امسال، شاهد طوفان الأقصی هستیم و شاهد محاسبات غلط رژیمی جعلی و کودک‌کش اسرائیل هستیم، رژیم خون آشامی که برای رفع عطش خود فقط دنبال خون آشامی است و بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه و فلسطین را قتل عام کرده است و این رژیم جهنمی مثل جهنم هل من مزید می‌گوید، رژیمی که تصور می‌کرد که ظرف دو هفته کار حماس تمام است؛ اما الان ۸۰ روز گذشته است به هیچ کدام از اهداف خودش نرسیده است نه حماس نابود شد و نه مردم فلسطین از غزه کوچ کردند بلکه خود این رژیم سفاک زمین‌گیر شده است و محاسبات غلط دیگر این رژیم اقدام تروریستی ترور و شهادت سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی مستشار نظامی ما در سوریه است.

ابراهیمی با بیان اینکه ۹ دی یوم‌الله است، گفت: در ۹ دی ماه و هشت سال دفاع مقدس که داشتیم با حضور مردم همیشه در صحنه چشم دشمنان کور شد در دهه بصیرت اتفاقاتی افتاده که۱۴ نکته بصیرتی دارد و باید به تقوای دل رجوع کنند و مومن باید به تمام کارها تقوا داشته باشد و خداوند در قرآن هم اشاره دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جاودان امام جمعه موقت بوموسی گفت: مراسم روز شهادت حاج قاسم در شهرستان داریم و با شکوه شرکت کنید و گرامی بدارید و همچنین ۹ دی را بزرگ کنید و برای سیدالشهدا و بدانید که چه خون‌هایی ریخته شده و ادامه دارند و سردار سید رضی موسوی که به دست اسرائیل به شهادت رسیدند و امنیت اتفاقی نیست و شهادت آنها باعث می‌شود ما در کشور چیزی احساس نکنیم و آرامش داشته باشیم و انتقام خون شهدا گرفته خواهد شد انتقام خون حاج قاسم باید با خارج شدن آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل گرفته شود و بدانید شخصیت‌هایی غربی در شأن نیستند که شخص کشته نشده فکر کنید خبری نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دری امام جمعه حاجی‌آباد نیز با توجه به فرا رسیدن نهم دی ماه و روز بصیرت و آگاهی، به چهار راهکار برای نجات از فتنه‌ها اشاره کرد و گفت: راهکار اول استعاذه یعنی پناه بردن از فتنه‌های گمراه کننده به خداوند متعال است و دوم علم و آگاهی که یکی از راهکارهای نجات از فتنه علم و آگاهی است که انسان را نجات می‌دهد و سومین راهکار تقوا است که حضرت علی (ع) می‌فرمایند کسانی که اهل تقوا باشند از فتنه‌ها نجات پیدا می‌کنند راهکار چهارم استقرار ذیل ولایت الله که کسی در کشتی اهل بیت (ع) قرار گرفت نجات پیدا می‌کند.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: بصیرت باعث قدرت تشخیص حق از باطل می‌شود و باید حافظه تاریخی را تقویت کنیم که دچار تکرار اشتباه نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دری تصریح کرد: حماسه ۹ دی ملت ایران عظمت خودش را در مقابل فتنه داخلی به رخ همه جهانیان کشید؛ ۹ دی دشمنان را از شکست دادن انقلاب مأیوس کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستاخیز امام جمعه هرمز هم گفت: حضرت آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی است که توانست در مقابل فتنه‌های عقیدتی مقابله کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از