حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام‌جمعه هرمز:

نماز جمعه پایگاه فرهنگی هر شهر است

نماز جمعه پایگاه فرهنگی هر شهر است

امام‌جمعه هرمز گفت: نماز جمعه پایگاه فرهنگی هر شهر است و ادامه‌دهنده جریان رهبری و هدایت جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع هرمز برگزار شد؛ با تبریک پنجم مرداد سالرور اقامه اولین نماز جمعه در انقلاب اسلامی اظهار کرد: پایگاه نماز جمعه مرکز نزدیک به ذهن و گوش و چشم مردم است که ادامه‌دهنده جریان رهبری و هدایت جامعه اسلامی را بر عهده دارد. 

وی افزود: با جهاد تبیین امام سجاد(ع)، حماسه حسینی در تاریخ ماندگار شد.

امام‌جمعه هرمز بیان کرد: اولین امتحان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم در راه است که ریاست محترم جمهور منتخب ملت اعضای کابینه را به مجلس معرفی نمایندگان رای اعتماد می‌دهند هم مجلس هم دولت باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کنند تعلقات سیاسی را کنار بگذارند.

وی گفت: دراین جهت باید منافع ملی را بر منافع جناحی مقدم کنند حرکت در مسیر همکاری حداکثری دولت و مجلس باشد. 

رستاخیز بیان داشت: رئیس‌جمهور افرادی را برای کابینه معرفی کند که در حد وزارت باشند تا برای مردم کار کنند. 

خطیب جمعه هرمز بیان کرد: مجلس با ریل گذاری می‌تواند بستره ساز کارآمدی برای دولت‌ها باشد مجلس دو شأن دارد کانون گذاری و نظارت است. 

وی گفت: رئیس جمهور منتخب مردم با تایید ولی امر مسلمین در هفتم مردادماه اختیارات امور اجرایی او واگذار می‌شود.  

امام‌جمعه هرمز تصریح کرد: بزرگترین چالش دریایی برای آمریکا و انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم نیروی دریایی یمن است. 

رستاخیز بیان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی روز به روز ناامن‌تر می‌شود و موج مهاجرت معکوس شروع شده است و دیوان بین المللی دادگستری اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین را غیر قانونی دانست همه کشورها باید با سازمان ملل به ملت فلسطین کمک کنند که سرنوشت خود را تعیین کنند. 

خطیب جمعه هرمز با اشاره به آیات وروایات به ویژیگی‌های تقوا پرداخت و گفت: تقوا این است که خداوند متعال را اطاعت کنید گناه نکنید شکرگزار خدا باشید و همیشه به یاد خدا باشید. 

وی گفت: نماز باید با حالت خشوع اقامه شود صرف خواندن نماز نسان را به جایی نمی‌رساند باید این دل پاک باشد و عمل خداپسندانه باشد و در حالی که توجه کامل به خدا نماز بخواند این نماز تاثیر دارد. 

 رستاخیز بیان کرد: خشوع در نماز ز دل سرچشمه می‌گیرد اول دل می‌شکند حالت خشیت در نماز ایجاد می‌شود. 

امام‌جمعه هرمز گفت: ارزش حقیقی نماز روح و واقعیت آن است که نماز به منزله معراج مومن است و نماز با توجه نسان را به اوج می‌رساند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از