حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان خبر داد:

ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با تاثیر یک موج ناپایدار، در پاره‌ای نقاط از جمله مناطق شرقی استان و مناطق دریایی شرق تنگه هرمز، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» با بیان اینکه طی روز جاری در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار است، اظهار کرد: با تاثیر یک موج ناپایدار، در پاره‌ای نقاط از جمله مناطق شرقی استان و مناطق دریایی شرق تنگه هرمز، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان مطرح کرد: وقوع رگبار پراکنده باران طی روز سه شنبه دوازدهم دی ماه نیز در پاره‌ای نقاط شرقی استان محتمل خواهد بود.

سی‌سی‌پور تصریح کرد: از ساعات ظهر روز جاری با شدت گرفتن بادهای شمال غربی، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز نسبتاً مواج خواهد شد و احتمال اختلال در ترددهای دریایی بویژه در جزایر غربی (جزایر کیش و لاوان) مورد انتظار است.

وی عنوان کرد: سرعت باد در خلیج فارس و جزایر غربی گاه به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج بویژه در فراساحل غربی به بیش از ۱۸۰سانتیمتر خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه شرایط نامساعد دریایی و مواج بودن دریا از ظهر روز جاری، دوشنبه یازدهم دی ماه تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت،گفت: توصیه می‌شود با توجه به شرایط نامساعد دریایی از تردد شناورهای سبک در بنادر غربی استان و غرب تنگه هرمز اجتناب شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری (در جزایر غربی ) و کشتیهای تجاری( مقاصد بوشهر و خوزستان) صورت پذیرد.

سی‌سی‌پورخاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی به تدریج تا روزهای پایانی هفته جاری، کاهش نسبی دمای کمینه بین ۲ تا ۴ درجه در برخی نقاط استان از جمله مناطق شرقی مورد انتظار است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از