حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/14 | 2024/05/03

Logo

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی هرمزگان:

ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان تقویت می‌شود

ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان تقویت می‌شود

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان طی روز جاری با تاثیر سامانه همرفتی تقویت شده و تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از ایرنا، جتبی حمزه‌نژاد گفت: آسمان استان در بخشی از نقاط ابری و در بعضی ساعات به‌ویژه ساعات بعد ازظهر و شب در پاره‌ای نقاط شمالی، مرکزی، غربی و شرقی استان رگبار موقتی باران و رعد و برق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد و در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز محتمل خواهد بود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان ببان کرد: دریا تا ساعات ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و از ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی متلاطم خواهد بود.

حمزه‌نژاد ادامه داد: همچنین شدت باد در ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیز قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید که توصیه می‌شود شناورهای سبک احتیاط کرده و در ساعات بعد از ظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

وی گفت: سامانه همرفتی تا روز پنجشنبه طی ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی به‌ویژه در منطقه حاجی‌آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

به لحاظ دمایی نیز فردا سه‌شنبه از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از