حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

یادداشت؛

مشارکت مردم در تولید ثبات اقتصادی می‌آورد

مشارکت مردم در تولید ثبات اقتصادی می‌آورد

آینده روشن موجب افزایش امید می‌شود و مردم را تشویق به اتحاد و حمایت از سیاست‌های اقتصادی کشور خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛  با تکیه بر شعار سال(جهش تولید با مشارکت مردم) مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۱۴۰۳ به این مسئله پی می‌بریم که یکی از مسائلی که کمتر مورد توجه قرار گرفته شده تحقق مردم سالاری دینی از رهگذر اقتصاد مردم محور در کشور عزیزمان ایران است پس دراین میان مطابق با سخنان رهبرانقلاب اسلامی گسترش اقتصاد خصوصی و مردمی و تولید مردم پایه یکی از اهداف کلان و مرتبط با اندیشه‌های انقلاب اسلامی است که از وظایف همه بخصوص دولت‌هاست.

باید اسناد بالادستی اجرا و حمایت‌های ویژه‌ای جهت تسهیل‌گری در این حوزه اتفاق بیفتد، چنانچه اقتصاد و تولید مردم محور شود. مردم به صورت خود جوش شرایط رابه گونه‌ای اصلاح می‌کنند که بتوانند از بنیان سرمایه خود به‌خوبی محافظت کنند که درچنین شرایطی انتظارات از دولت‌ها پایین می‌آید و هزینه‌های صرف شده در حوزه امنیت و ثبات اقتصادی به طور قابل توجه‌ای کاهش خواهد یافت و جوانان شاغل با ثبات اقتصادی دیگر اغوای باغ سبزهای سوداگران بزه نمی‌شوند.

 آینده روشن موجب افزایش امید می‌شود و مردم را تشویق به اتحاد و حمایت از سیاست‌های اقتصادی کشور خواهد کرد که شرط آن به فرموده مقام معظم رهبری با مشارکت مردم در اقتصاد و تولید با خروج دولت‌ها از بنگاه داری اتفاق خواهد افتاد.

قرآن کریم، بهترین، زیباترین کلام و کامل‌ترین دستورالعمل زندگی است که خداوند حکیم آن را برای هدایت و راهنمای انسان و رسیدن به کمال و سعادت بشری نازل کرده است. 

 قرآن ماندگارترین اثر وحیانی است، این کتاب آسمانی از ملکوت آسمان بر زمین فرودآمده وعظیم‌ترین، کامل‌ترین و بهترین دین را برایِ بشریت به ارمغان آورده و حلال مشکلات اجتماعی است.

 با استناد به بیانات پیامبر اکرم(ص) که فرمودند؛ اذا التبست عليكم الفتن كقطع الليل المظلم فعليكم بالقرآن(بحار: ج ۹۲،ص ۱۷)، هرگاه اضطراب و نگرانی‌ها و مشكلات و نابسامانی‌‏هاو فتنه‏‌ها مانند پاره‌‏هاى شب ظلمانى بر جامعه شما سايه افكند و درحل مشكلات راه به جايى نبرديد برشما باد كه به قرآن رجوع كنيد و راهنمایی‏‌هاى نجات‌بخش آنرا ملاک عمل قرار دهيد.

 قرآن را نظم دهنده و ترتیب دهنده امور اجتماعی است، دستورات اميدبخش قرآن روح اميد و پيروزى بر مشكلات و رستگارى و بهروزى را در دل‏‌ها زنده می‌كند و انسان‌ها را از ياس و نوميدى نجات می‌دهد چرا که انسان‌ها می‌توانند امور اجتماعی‌شان را در سایه قرآن نظم و ترتیب دهند.

حضرت علی عليه‏السلام می‌فرمايند: الا انّ فيه علم ما يأتى والتحديث عن الماضى ودواء دائكم و نظم مابينكم.(نهج‏ه‌البلاغه،خطبه ۱۵۷)، بدانید که دانش آینده و گذشته در قرآن است و قرآن داروی دردهای جامعه است و نظم و راه سامان بخشیدن در قرآن است.

 ماه رمضان، ماه فرصت آشتی با خداوند، نظم و برنامه ریزی و ماه تقویت اراده هاست، اگر انسان در ماه مبارک رمضان، ماه قرآن تلاش خود را به کار گیرد به دنبال مال حرام و بسیاری از امورات را با احتیاط انجام بدهد باعث تقویت اراده او می‌شود چرا که این ماه، ماه پاک شدن و دانشگاه خودسازی است.

یادداشت به قلم حجت الاسلام میثم سالاری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رودان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از