حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

مدیرعامل بزرگترین پالایشگاه میعانات جهان:

تلاش دشمنان در تحریم بنزین ناموفق بود

تلاش دشمنان در تحریم بنزین ناموفق بود

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: در سال‌های اخیر، دشمن درصدد تحریم بنزین برآمد اما با تلاش این پالایشگاه، دشمنان نتوانستند به آمال خود دست یابند و کمبودی احساس نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ علیرضا جعفرپور بروجنی در آئین اختتامیه جشنواره جام رسانه امید که در سالن اجتماعات دانشگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد، با تاکید بر لزوم آگاهی اقشار مختلف مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در راستای تحقق جهاد تبیین، بیش از ۱۰ هزار نفر از اقشار، از این پالایشگاه بازدید کردند.

وی با اشاره به اهمیت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، افزود: این پالایشگاه جزو بزرگترین پالایشگاه میعانات جهان به شمار می‌رود و ۴۰ درصد بنزین کشور در این پالایشگاه تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس با اشاره به بومی‌سازی توسط دست شرکت‌های ایرانی تصریح کرد: ۲۰ درصد ظرفیت پالایشی کشور را به خود اختصاص داده است.

جعفرپور بروجنی ادامه داد: در سال‌های گذشته، تحریم بنزین محقق نشد و با تلاش پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، دشمنان نتوانستند به آمال خود دست یابند و کمبودی احساس نشد.

وی گفت: در کشور از لحاظ تولید دانش و محتوا رتبه پانزدهم را داریم، قطع وابستگی و کمک به تجاری‌سازی محتوای دانشی در راستای پیشرفت کشور از دیگر موفقیت‌های کسب شده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس با اشاره به اینکه این پالایشگاه، ۳۶۰ هزار بشکه ظرفیت تولید دارد، گفت: درحال حاضر، این رقم به ۴۶۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

جعفرپور بروجنی اضافه کرد: بخشی زیادی از گاز مایع اکنون به مصرف صادرات می‌رسد که صادرات آن حدود ۶ و نیم برابر شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته، افزایش شیرین‌سازی فرآورده‌ها به یک‌صد هزار بشکه را شاهد بودیم، همچنین نفت سفید را به یورو پنج تبدیل کردیم و ۵۰۰ هزار تن از آن را صادر کردیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس با تاکید بر اینکه سرمایه کشور نباید در یک خودرو بی‌کیفیت هدر رود، تصریح کرد: تمام فرآورده‌های پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس با استانداردهای یورو پنج مطابقت دارد.

جعفرپور بروجنی ادامه داد: با راه‌اندازی واحد تصفیه گازوئيل در این پالایشگاه در سال ۱۴۰۲، بخش زیادی از گازوییل درحال تبدیل به یورو پنج است.

وی افزود: با کمک ۶ شرکت دانش‌بنیان، در خصوص صادرات دریایی نفت سفید برای اولین بار، نفت سفید یورو پنج در این پالایشگاه تولید شده است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس بیان داشت: بازیابی گازهای ترش در این پالایشگاه و بازگردانی به چرخه سوخت توسط متخصصان داخلی کشور صورت گرفته است.

جعفرپور بروجنی تصریح کرد: فرآورده باقی‌مانده برج تقطیر را به سوخت کشتی تبدیل کردیم که سوخت زیست محیطی است و با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

وی با اشاره به جنگل‌کاری و اهمیت به محیط زیست از سوی پالایشگاه و شرکت در پویش مردمی گفت: پنجره به سمت انرژی‌های نو ظهور و تولید آمونیاک سبز در سال‌های آینده و کاربرد آن در صنایع نظامی قابل توجه است که اولین واحد آن در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در پایان افزود: مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت، ساخت ابر بیمارستان فوق تخصصی در شهر بندرعباس است که تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از