حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

دانا گزارش می‌دهد؛

لاف رسانه‌ای آمریکا در اعلام حمایت از رژیم‌صهیونیستی

لاف رسانه‌ای آمریکا در اعلام حمایت از رژیم‌صهیونیستی

در حالی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که از رژیم صهیونیستی در مقابل حماس حمایت خواهد کرد که جمهوری خواهان آمریکا و مردم نسبت به ادامه حمایت ها از اوکراین در مقابل روسیه هم مخالف هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز به نقل از راه دانا؛ پس از آنکه جبهه مقاومت فلسطین در جریان عملیات تاکتیکی و تمام عیار طوفان الأقصی به مواضع رژیم صهیونیستی در مناطق شهرک‌نشین سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرد، دیوار سیستم اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس فرو ریخت و این مهم، ضربه جبران‌ناپذیر و سنگینی به صهیونیست‌ها و حامیان آن در کاخ سفید زد.

 

بایدن: آماده ارائه همه ابزارهای حمایتی به اسرائیل هستیم

بلافاصله پس از آن، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمادگی آمریکا برای حمایت از تل آویو را اعلام کرد و گفت آمریکا در کنار اسرائیل است.

 

او با انتشار بیانیه ای درباره گفتگوی تلفنی خود با نتانیاهو اعلام کرد: امروز صبح، من با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل درباره حملات وحشتناک و جاری گفتگو کردم. آمریکا به صراحت این حمله وحشتناک علیه اسرائیل از غزه توسط حماس را محکوم می کند و من به نتانیاهو تصریح کردم که ما آماده ارائه همه ابزارهای حمایتی مناسب به دولت و مردم اسرائیل هستیم.

 

او در سخنانی که در کاخ سفید مطرح کرد نیز گفت: ایالات متحده آمریکا از اسرائیل حمایت خواهد کرد. ما از ارائه کمک به اسرائیل اطمینان خواهیم یافت تا بتوانند از شهروندان خود محافظت کنند و به دفاع از خود ادامه دهند.

 

مخالفت جمهوری خواهان با ادامه حمایت های آمریکا از کی اف

اظهارات بایدن در اعلام حمایت از رژیم اشغالگر قدس در حالی مطرح می‌شود که در بین سیاست مداران آمریکایی نسبت به ادامه حمایت ها از اوکراین در جنگ با روسیه تردید است و دیدگاه های موافق و مخالفی دارد.

 

حزب جمهوری خواه آمریکا با ادامه حمایت های بی قید و شرط از کی اف مخالف است. «فایننشال تایمز» چندی پیش در گزارشی اعلام کرده بود که حمایت آمریکا از اوکراین احتملاً پس از این که حزب جمهوری‌خواه آمریکا کنترل مجلس نمایندگان را در ماه ژانویه به دست بگیرد، تحت نظارت و بررسی بیشتری قرار خواهد گرفت.

 

به نظر می رسد برخی از اعضای این حزب نمی‌خواهند به کی‌یف چک سفید بدهند. 

 

محافظه کاران آمریکا بحران‌های اقتصادی و مشکلات مهاجرت در ایالات متحده را در صدر اولویت های کاخ سفید اعلام کردند و می گویند واشنگتن اولویت‌های مهمتری مثل مقابله با چین و حفاظت از مرزهای جنوبی آمریکا در بحبوحه بحران مهاجرت دارد. 

 

این در حالی است که مردم آمریکا هم نسبت به ادامه حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه مخالف هستند.

 

به طوری که به اذعان رسانه‌های آمریکایی، بیش از نیمی از رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه اکنون می‌گویند که کمک‌های آمریکا به اوکراین بیش از حد زیاد است و واشنگتن باید حمایت‌های مالی از اوکراین را قطع کند. 

 

ان بی‌سی نیوز در نظرسنجی اعلام کرد، ۶۳ درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر از اوکراین مخالف هستند و تنها ۳۲ درصد گفتند که با این موضوع موافقند. 

 

واشنگتن پست نیز مدعی شده است که دلیل این مسئله این است که مردم آمریکا اعتماد کمتری به اقدامات جنگی اوکراین دارند، ضمن آنکه تردیدها درباره اینکه حمله روسیه خطری متوجه آمریکا می‌کند کاهش یافته است. 

 

به نظر می رسد آمریکایی به دلیل مشکلات مالی امروز در شرایطی نیستند که خودشان را هزینه رژیم صهیونیستی یا نتانیاهو کنند.

 

اظهارات وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا در دفاع از رژیم صهیونیستی را می‌توان در قالب عملیات روانی و نبرد رسانه ای قلمداد کرد، اما با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم پیش رو هست بعید به نظر می‌رسد که دولت بایدن بخواهد فراتر از اظهار نظر و مواضع دیپلماتیک و رسانه‌ای اقدام دیگری در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی داشته باشد.

 

به نظر می رسد همزمان با افول قدرت آمریکا و فروریختن دیوار اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی پیمان های منطقه ای همچون بریکس و شانگهای فرصت بیشتری برای تقویت جایگاه اقتصادی در منطقه و جهان داشته باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از