حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز خبر داد:

فرهنگ‌سازی رعایت حریم خطوط لوله از تریبون‌های نمازجمعه

فرهنگ‌سازی رعایت حریم خطوط لوله از تریبون‌های نمازجمعه

سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز از فرهنگ‌سازی رعایت حریم خطوط لوله و مدیریت مصرف انرژی از تریبون‌های نماز جمعه هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، رضا رفیعی در جلسه مشترک با ائمه جمعه شهرستان‌های استان هرمزگان اظهار کرد: ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در همه شرایط همراه دستگاه‌های اجرایی و راهنما و راه‌گشای مردم بوده‌اند و هدف از برگزاری این جلسه، فرهنگ‌سازی حریم خطوط لوله فشار قوی انتقال گاز و مدیرت مصرف انرژی و بیان حقوق متقابل مردم و دولت در خطبه‌های نماز جمعه می‌باشد.

 سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز افزود: این منطقه، وسیع‌ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور بوده که در حال حاظر وظیفه تعمیر و نگهداری ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله فشار قوی انتقال گاز را بر عهده دارد‌.

وی ادامه داد: بر روی این خطوط بیش از ۳۲۰ شیر قطع خودکار و ۱۵۵ ایستگاه کنترل خوردگی و سه تأسیسات تقویت فشار گاز قرار گرفته است که با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران، فرآیند انتقال پایدار گاز و پایش و کنترل حریم خطوط لوله به صورت مسمتر صورت می‌پذیرد.

 رفیعی بیان داشت: در کنار پایش‌های مستمر همکاران منطقه ۶ عملیات انتقال گاز از خطوط لوله انتقال گاز، باید فرهنگ‌سازی مربوطه در جامعه صورت گیرد؛ تا هموطنان عزیزمان به دلیل عدم آگاهی از مخاطرات دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیر جانی و مالی نگردند.

وی با بیان اینکه کارکنان این منطقه در حوزه فرهنگ سازی رعایت حریم خطوط لوله انتقال گاز و مدیریت بهینه مصرف انرژی آموزش‌ها و اطلاعات لازم و مؤثری در اختیار دهیاری‌ها و مدارس جوامع پیرامونی گذاشته‌اند، عنوان کرد: با توجه به تغییرات و جابجایی در شوراها و دهیاری‌ها و لزوم آگاه‌سازی مردم و جامعه نسبت به قوانین و مقررات حریم و مدیریت مصرف؛ امیدواریم بتوانیم با مشارکت و همراهی ائمه محترم جمعه، که قطعا تأثیرگذاری دوچندانی خواهد داشت اقدامات مؤثرتری در این حوزه صورت پذیرد.

در ادامه این نشست که به میزبانی منطقه ۶ عملیات انتقال گاز برگزار شد؛ ائمه جمعه به صورت میدانی از مرکز بهره‌برداری خطوط لوله سرخون بازدید کردند و از نزدیک با همکاران بخش عملیات و تعمیرات دیدار و به گفتگو پرداختند و از زحمات و خدمات رسانی کارکنان خدوم شرکت ملی گاز تقدیر و تشکر نمودند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از