حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه شهرستان میناب:

عاملان جنایت تروریستی کرمان شناسایی و مجازات شوند

عاملان جنایت تروریستی کرمان شناسایی و مجازات شوند

امام جمعه شهرستان میناب ضمن محکومیت حادثه تروریستی کرمان، بر شناسایی و مجازات عاملان این جنایت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، ضمن گرامیداشت سالروز شهدای دانشجو، روز عملیات کربلای پنج، جنایت هولناک تروریستی شهر کرمان در جوار مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی که منجر به شهادت جمع زیادی از هموطنان و مجروح شدن جمع دیگری از زائران گردید را به شدت محکوم کرد‌.

امام جمعه شهرستان میناب، شناسایی و مجازات عاملان این جنایت را از مسئولین امینی و قضایی مطالبه نمود و به خانواده شهدا تسلیت گفت و سلامتی و شفای مجروحان را از درگاه خداوند متعال مسئلت نمود.

وی افزود : اگرچه گروهک خون‌آشام داعش، مسئولیت این جنایت را بر عهده گرفته است اما عامل اصلی و ذاتی استکبار جهانی و رژیم سفاک صهيونيست است و بدون تردید با ادله و قرائن متعدد بیانیه داعش تحت هدایت صهیونیست‌ها و سرویس اطلاعاتی آن رژیم تنظیم شده است و داعش به عنوان نوکر انتشار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی سپس به سالروز قیام خونین مردم قم در ۱۹ دیماه ۵۶ پرداخت و با اشاره به برکات آن قیام مردمی با محور روحانیت گفت: قیام ۱۹ دی تجلی‌بخش هویت اصلی انقلاب است، این قیلم، روند انقلاب را تسریع و نهضت امام را فراگیر نمود و ماهیت ضد مردمی حکومت طاغوت را بیشتر افشا کرد.

خطیب جمعه میناب به سالروز کشف حجاب حکومت رضاخان اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب، فضیلتی هم ایرانی است و هم اسلامی، استکبار و غرب، قبل از رضاخان هم برای ساختار شکنی فرهنگی در ایران برنامه‌ریزی داشت و در ایران فرقه‌های ضاله مانند بهائیت بازیگران حلقه اول کشف حجاب بودند و هستند.

وی ادامه داد: بهائیت در ترویج و گسترش فرهنگ برهنگی از گذشته تا کنون فعال بوده است و جوانان ما در فضای مجازی مراقب باشند ناخواسته مروج اندیشه بهائیت نباشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در پایان به بحث انتخابات پرداخت و به مشارکت پرشور مردم که دغدغه همه خصوصا مقام معظم رهبری است اشاره کرد و مخاطبان اصلی رهبر فرزانه انقلاب را در امر مشارکت، دولت و دستگاه‌های خدمت‌رسان، وزارت کشور و هیئت اجرایی، شورای محترم نگهبان و هیئت نظارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، نهادهای امنیتی، فعالان اجتماعی، رسانه‌ها، رسانه ملی و مبلغان دینی دانست و تأکید کرد: همه باید برای انتخابات پرشور تلاش نماییم.

وی اذعان داشت: از همه داوطلبان برای خدمت در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام حضور کردند اما بر هر دلیلی صلاحیت آنها برای این منصب‌ها، برای شورای نگهبان احراز نشد، ز این عزیزان می‌خواهم قانون را فصل الخطاب قرار دهند و اعتراض قانونی را به مراجع ذی ربط اعلام نمایند و معنایش این نیست که شما صلاحیت ندارید بلکه معنایش این است که صلاحیت برای این منصب برای شورای نگهبان محرز نشده، تکلیف از شما ساقط شده است.

امام جمعه شهرستان میناب در پایان از مردم شهرستان خواست در یادواره شهدای شهرستان شرکت نمایند.

گفتنی است، در پایان نمازجمعه، نمازگزاران مینابی با یا شرکت در راهپیمایی باشکوه، جنایات هولناک تروریستی در شهر کرمان را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی با عوامل این جنایت شدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از