حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

طرح‌های بندری هرمزگان به زودی کلید می‌خورد

طرح‌های بندری هرمزگان به زودی کلید می‌خورد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، خواسته رئیس جمهور را در حوزه دریا حرکت پروژه محوری دانست و گفت: تمامی این طرح‌ها توسعه اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان‌، علی اکبر صفایی شامگاه چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه در نشست کارگروه استانی توسعه اقتصاد دریا محور، اظهار کرد: مسیری که استان هرمزگان در راستای توسعه دریامحور آغاز کرده منطبق بر خروجی و جمع‌بندی هیئت دولت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۷ ارگان مرتبط با دریا در کشور فعالیت دارند، گفت: طرح‌های خوبی توسط این ارگان‌ها در حوزه دریا آغاز شده و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با هم‌افزایی این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان‌کرد: همه‌ تلاش و همت هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی معطوف بر این است که پروژه‌های در مرحله مطالعات را در کمترین زمان ممکن به مرحله‌ آغاز عملیات اجرایی برسانیم.

صفایی ادامه داد: زمینه‌های آغاز طرح بندرگاه جدید لنگه را در غرب هرمزگان پیگیری و در شرق نیز تلاش می‌کنیم عملیات اجرایی بندر مکران طی سال جاری آغاز شود، زیرا طبق سیستم سازمان بنادر اگر طرحی آغاز شود به صورت مستمر اعتبارات آن تخصیص یافته و پیش خواهد رفت.

وی همچنین با اشاره به طرح توسعه پس‌کرانه بندر شهید رجایی و عملیات اجرایی پل دسترسی به بندرگاه فعلی و پس‌کرانه، گفت: با بهره‌برداری از این طرح ۲هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به ظرفیت بندری هرمزگان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به طرح محدوده بزرگ گردشگری دریایی استان در بنادر نخل‌ناخدا و شهید حقانی، گفت: این طرح در اسکله نخل‌ناخدا در حال انجام است و در بندرشهید حقانی نیز تلاش خواهیم کرد توسعه حوضچه‌ها را آغاز کنیم تا ظرفیت حمل و نقل دریایی و گردشگری در حوزه دریا دوچندان شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از