حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان:

صنعت کشاورزی در بخش رویدر توسعه می‌یابد

صنعت کشاورزی در بخش رویدر توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: با حل مشکلات اراضی بخش رویدر بندرخمیر، مردم می‌توانند به با توسعه صنعت گردشگری کشاورزی، گردشگر جذب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به همراه احمد مرادی و محمد آشوری نمایندگان مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خمیر و جمعی از مدیران کل استانی و محلی از بخش رویدر بازدید کرد.

محمد محسنی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و کشاورزی بخش رویدر گفت: شهر رویدر با دارا بودن نخلستان‌های فراوان، دارای ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی است اما بافت نخلستانی کویردان آن مشمول اراضی ملی شده است.

وی افزود: از آنجایی که اراضی ملی در محل زندگی چند صدساله مردم رویدر محسوب شده از نمایندگان مجلس درخواست پیگیری شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نیز پیگیر این موضوع شدند، بیان کرد: در بازدید میدانی به همراه نمایندگان مجلس محدوده اراضی ملی، مستثنیات و کشاورزی توضیح داده شد.

محسنی ادامه داد: با توجه به نشست اخیر نمایندگان مجلس با وزیر جهاد کشاورزی به مدیران استانی و شهرستانی دستور داده شد که در استان هر جا تعارض منافع مردم با دولت هست و حق با مردم هست، باید روال پیگیری و حقوق مردم اعاده تا اعتماد اجتماعی نسبت به حاکمیت و نظام حفظ و ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: مقرر شد در راستای سیاست مقام عالی وزارت و مقام عالی دولت در استان مبنی بر دفاع همه جانبه از حقوق مردم، هر کجا می‌توان با توسعه گردشگری معیشت مردم را تأمین کرد؛ جلسه‌ای با حضور فرماندار بندرخمیر، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیر کل جهاد کشاورزی تشکیل و مشکل دیرینه مردم رویدر به صورت یکجا و کامل حل شود تا کل نخلستان‌ها و اراضی مردم از محدوده اراضی ملی خارج و مردم دغدغه ادامه کار اجدادی و کشاورزی را نداشته باشند.

محسنی افزود: در این صورت مردم منطقه می‌توانند به صنعت گردشگری و گردشگری کشاورزی که صنعت پاکی است روی آورده و از محل فعالیت گردشگری، گردشگر جذب کنند.

وی تأکید کرد: رویدر می‌تواند قطب گردشگری با کارکرد گردشگری طبیعی با تکیه بر گردشگری کشاورزی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از