حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/02/31 | 2024/05/20

Logo

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان:

سلامت و بهداشت مردم خط قرمز ما است

سلامت و بهداشت مردم خط قرمز ما است

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت امنیت و سلامت، این امر مهم را خط قرمز این اداره کل عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز، مصطفی فخرآبادی در نشست خبری با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان دامپزشکی اظهار کرد: این سازمان تحت عنوان «دفع آفات حیوانی» در دی‌ماه سال 1303 به منظور مبارزه با بیماری طاعون گاوی در کشور بود که خسارت بسیار سنگینی را بر دوش دامداران کشور گذاشت.

 

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه بعضاً مأموریت اداره کل دامپزشکی را صرفاً درمان یک دام بدانند؛ اما این‌گونه نیست و این اداره کل فراتر از این، در بحث بهداشت در سطح تلاش می‌کند و نقش مؤثری دارد؛ لذا در صورت کم‌رنگ‌شدن یا حذف دامپزشکی، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

 

فخرآبادی به فعالیت اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان در حوزه بهداشت و سلامت جامعه تصریح کرد: در زمینه تولید، حضور فعال داریم و طبق سازمان جهانی دام، به‌عنوان یک سازمان معتبر و علمی چنین بیان می‌کند که؛ «اگر خدمات دامپزشکی به‌صورت مستمر ادامه پیدا کند می‌تواند باعث افزایش ۲۵ درصدی رشد شود» این داده‌های ما نیست؛ بلکه در سطح جهان است که معتقدند دامپزشکی را به این اسم می‌شناسند که می‌تواند با ارائه خدمات باعث افزایش تولید شود.

 

وی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان به‌عنوان یک مجموعه‌ای که جامعه جهانی، تمامی محصولاتی که منشأ دامی دارد را حتماً تأییدیه دامپزشکی نیاز دارد در حوزه صادرات نیز دخیل است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه سلامت مردم، خط‌قرمز این اداره کل است، تصریح کرد: نظارت بهداشتی بر ۱۸ میلیون قطعه پرنده در کشتارگاه‌ها صورت گرفت.

 

فخرآبادی ادامه داد: همچنین در قرنطینه بندر شهید رجایی نیز از ۵۳۰ هزار تُن فرآورده‌های خام دامی نمونه‌برداری بهداشتی شده که در صورت سلامت و تأیید، این محصول ترخیص و وارد کشور شد.

 

وی سپس به صدور گواهی بهداشتی ۵۴ هزار تن فرآورده‌های شیلاتی برای صادرات اشاره کرد و گفت: این میزان فرآورده شیلاتی به ۲۲ کشور اورآسیا و چین صادر شده است.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از