حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

عشق حاج‌قاسم در تار و پود ملت ایران؛

سرداری که عمو شهید کودکان است

سرداری که عمو شهید کودکان است

عشق به سردار سلیمانی در تار و پود ملت ایران نقش بسته و زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان همه او را دوست دارند.

به گزارش خبرنگارحوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ «حاج قاسم سلیمانی» نمی‌دانیم کدام لقبش را عنوان کنیم؛ سردار دلها، سردار سلیمانی، حاج قاسم، سردار مقاومت، ژنرال ایرانی و یا خیلی خودمانی‌تر و از زبان کودکان ایرانی عمو شهید.

سردار سلیمانی چه خوب عمویی بود برای کودکان ایران زمین در دورانی که زنده بودن حواسش به خانواده و بچه‌های شهدا بود و هر ساله روز دختر برای دختران شهدای مدافع حرم پدری می‌کرد و برای آنها هدیه می‌فرستاد.

روز جمعه‌ای که خبر شهادت سردار سلیمانی به گوش جهانیان رسید اندوه دردناکی فضای دنیا را فرا گرفته بود؛ اما این اندوه انگار برای فرزندان شهدای مدافع حرم بیش از پیش بود؛ زیرا بعد از شهادت پدرشان چشم و امیدشان به نگاه پدرانه سردار دلها بود.

 

سرداری که عمو شهید کودکان است

با شهادت سردار دلها فرزندان شهدا باری دیگر یتیم شدند

دختر شهید عبدالحمید سالاری را خوب یادمان می‌آید که روز جمعه برای نماز جمعه به مسجد جامعه شهر بندرعباس آمده بود و از صمیم قلبش ضجه می‌زد.

همسر شهید عبدالحمید سالاری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فرزندان شهدا با شهادت حاج قاسم سلیمانی باری دیگر یتیم شدند.

همسر اولین شهید مدافع حرم استان هرمزگان عنوان کرد: ارتباط عاطفی قوی بین سردار سلیمانی و فرزندان شهدای مدافع حرم برقرار شده بود و فرزندانم از صمیم قلبشان سردار سلیمانی را دوست دارند.

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنم فرزندانم را به گونه‌ای تربیت کنم که ادامه دهنده راه سردار دلها شوند.

 

سرداری که عمو شهید کودکان است

درس «سین» خود را با آموختن سردار سلیمانی یاد گرفتم

زهرا باسره دانش‌آموزی که کلاس دوم ابتدایی است در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: من سردار سلیمانی را خیلی دوست دارم؛ من از پدر و مادرم شنیده‌ام که او با همه بچه‌ها مهربان بوده است.

این دانش‌آموز مطرح کرد: ما هر وقت می‌خواهیم به مسافرت برویم یک روز را در کرمان می‌مانیم و به مزار حاج قاسم می‌رویم چون آنجا حال و هوای بسیار خوبی دارد.

زهرا ادامه داد: من کلاس اول که بودم درس «سین» خود را با آموختن سردار سلیمانی یاد گرفته‌ام.

وی خاطرنشان کرد: من یک عکس دارم که در کنار تمثال حاج قاسم گرفته‌ام و آن را بسیار دوست دارم.

 

سرداری که عمو شهید کودکان است

سرداری که عمو شهید کودکان است

کلثوم محبی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سردار سلیمانی را همگان دوست دارند از کودک و نوجوان گرفته تا پیرو جوان همه و همه این سردار دلها را دوست دارند.

این شهروند بندرعباسی گفت: پسر سه ساله‌ام هر جا و مکانی که عکس سردار سلیمانی را می‌بیند به سمت آن دوان دوان می‌رود و بوسه بر آن می‌زند و می‌گوید این عمو شهید است.

محبی ادامه داد: عشق و دوست داشتن خوبی‌ها را از کودکی به فرزندان خود می‌آموزم تا بدانند قهرمانان واقعی کشور ما چه کسانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: من هر کودکی که در اطراف خود می‌بینم با وجود اینکه شاید در دوران سردار سلیمانی حتی به دنیا نیامده‌اند اما ارتباط عاطفی با سردار دلها برقرار کرده‌اند و دوستش دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از