حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

امام‌جمعه سیریک:

راه رسیدن به خدا قربانی‌کردن هوای نفس است

راه رسیدن به خدا قربانی‌کردن هوای نفس است

امام‌جمعه سیریک گفت: راه رسیدن به خداوند، قربانی‌کردن هوای نفس اماره خود است.

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سیریک با اذعان به اینکه، حج یکی از هدایای ارزشمندی است که خدا قسمت بندگانش می‌کند، اظهار کرد: راه رسیدن به خداوند و قرب الهی، قطع حلقه‌های مالی و دنیوی، و قربانی‌کردن هوای نفس اماره خود است.
 
 حجت‌الاسلام سالاری افزود: در صحنه‌های اجتماعی دشمنان از درون جامعه نفوذ می‌کنند و اگر جامعه‌ای اسیر و گرفتار هوای نفس نباشد، از دشمنان شکست نمی‌خورد که این نوع جهاد با نفس را «جهاد اکبر» نامیده می‌شود.

 وی به فلسفه قربانی پرداخت و تصریح کرد: در دین مبین اسلام فلسفه قربانی‌کردن نیز در این است که انسان با جان خود در راه خدا قدم بردارد تا بتواند به مرحله تقوای الهی دست پیدا کند و اینکه حاضر باشد تا در راه خدا هر اقدامی را انجام دهد.
 
 امام‌جمعه با بیان اینکه، قربانی‌کردن انسان را به خدا نزدیک می‌کند، گفت: یعنی انسان به آن مرحله‌ای از رشد فکری و عقلی رسیده که همه مظاهر فریبنده دنیا، دل‌کندن از همه تعلقات دنیا، و دل‌کندن از همه دلبستگی‌ها را به شکل گوسفند مجسم کرده و خوابانده زمین و زیر پای معبود سرش را بریده است، و نفس اماره خودش را سر می‌برد، و قربان واقعی به این گفته می‌شود.
 
 وی افزود: با کمک به خانواده‌های فقرا به استقبال دهه امامت و ولایت برویم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از