خبر های امروز : 0
سیاسی | - شماره خبر : 5180
1403-07-07 21:04 https://hormoz.ir/short/V1obw
دفاع مقدس، وطن‌پرستی را در مردم نهادینه کرد
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: هشت سال دفاع مقدس‌، حس وطن‌دوستی و وطن‌پرستی را در بین مردم تقویت و نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، گفت: در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ صدام و حزب بعث عراق با حمایت آمریکا، کشورهای غربی و منطقه با هدف جلوگیری از ترویج دین مبین اسلام و انقلاب، حمله همه جانبه‌ای را بر علیه کشور عزیزمان ایران تدارک دیدند.

وی در ادامه افزود: اما فرزندان رشید ایران اسلامی اعم از سپاه و ارتش به پا خاستند و در مقابل زیاده خواهی رژیم بعثی عراق مقاومت کردند و در طی ۸ سال دفاع مقدس جانانه جنگیدند عده‌ای شهید و جانباز و عده‌ای دیگر نیز به اسارت رژیم بعثی عراق درآمدند تا کشور ایران اسلامی حفظ شود و حتی یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن در نیامد

مدرس دانشگاه آزاد قشم با طرح این پرسش که چرا ۸ سال جنگ با رژیم بعثی به ۸ سال دفاع مقدس معروف شد تصریح کرد: امروزه سالروز دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و برنامه‌های متفاوتی را کنگره‌ها و همایش‌ها برگزار می‌کنیم اگر به تاریخ برگردیم بیش از ۲۰۰ سال پیش و در زمان فتحعلی شاه قاجار قرارداد ننگینی تحت عنوان گلستان منعقد شد و کشورهای قفقاز ارمنستان گرجستان و سواحل بسیار خوب و ارزشمند کاسپین از کشورمان جدا شد همه این‌ها نتیجه یک چشم قله دشمن بود که باعث شد فتحعلی شاه قاجار همه این اراضی را تقدیم دشمن کند.

غلامی بیان داشت: حدود ۱۹۶ سال پیش نیز قرارداد ترکمنچای منعقد شد و محمدرضا شاه با یک چشم غره کمونیست‌ها مقادیر زیادی از کشور را تقدیم آنها کرد این‌ها ماه عسل ترس و واهمه بود که شاه آن زمان از کمونیست‌ها داشت پادشاهی که باید به دفاع از منافع کشور، راحت آن را به غریبه‌ها می‌بخشد.

وی در ادامه اضافه کرد: همه این اراضی که از کشور جدا شد ارثیه پدرشان نبود بلکه خاک میهن کشورمان ایران اسلامی بود وطن فروشی یعنی همین که بدون هیچ ملاحظه‌ای کشور را به غریبه‌ها ببخشند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر تصریح کرد: ایران، کشور وسیعی بود اما با کمال تأسف، بايد گفت که نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در ادوار مختلف به دلیل سستی، خیانت و درماندگی پادشاهان میهن‌فروش از دست دادیم.

غلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همه ابرقدرت‌ها به سرسپردگی صدام، بر علیه کشورمان به پا خاستند و حمایت همه‌جانبه از او کردند تا به ایران حمله کند. لذا جنگ تحمیلی آغاز شد و برخی کشورها مستقیما با ایران وارد جنگ شدند، در این جبهه‌ حق علیه باطل، افرادی از کشورهای متعددی، به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.

وی همچنین گفت: رژیم بعثی عراق با حمايت و پشتیبانی دول غربی، حملات زمینی و هوایی و ... بر علیه کشورمان شروع کرد اما ایران اسلامی با دست خالی در برابر آن‌ها ایستاد و مقاومت کرد و در نهایت، پیروز میدان بود و علیرغم این همه هجمه، حتی یک وجب از خاک کشور به دشمن نداد، بنابراین از هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان دفاع مقدس یاد می‌شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی هرمزگان از دفاع مقدس به عنوان وطن‌پرستی نام برد و تصریح کرد: در هشت‌ سال جنگ تحمیلی، با جان و دل از قرآن، اسلام‌، ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سرزمین، ناموس و کشورمان دفاع کردیم.

غلامی تأکید کرد: جوانان‌ باید بدانند ۲۰۰ سال پیش، خائنینی بر کشور ایران حاکم بودند که در صورت تداوم حاکمیت آن وطن‌فروشان، امروز چیزی از وطنمان‌، باقی نمانده بود اما هشت سال دفاع مقدس‌، حس وطن‌پرستی را در بین مردم تقویت و نهادینه کرد.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر ایران اسلامی به مرتبه‌ای در منطقه و جهان دست یافته که هیچ کاری بدون مشورت ایران، انجام نمی‌شود و هر اقدامی بدون حضور ایران، ابتر خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات