حالت تاریک

امروز : پنج‌شنبه, 1403/04/14 | 2024/07/04

Logo

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رودان:

دستاوردهای دولت سیزدهم در رودان ماندگار است

دستاوردهای دولت سیزدهم در رودان ماندگار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در شهرستان رودان، این عملکرد دولت شهید آیت‌الله رئیسی در رودان را ماندگار و جاودان دانست.

حامد آزادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به عملکرد درخشان دولت سیزدهم در بهشت جنوب اظهار کرد: در عمر سه ساله دولت سیزدهم پروژه‌های معطل‌مانده زیادی به سرانجام رسید و در واقع باعث شد دغدغه‌های زیادی از مردم نیز مرتفع شود.

وی با اشاره به سیل سال ۱۴۰۰ در رودان در ماه‌های آغاز کار دولت سیزدهم عملکرد دولت در مدیریت این بحران را ستود و افزود: پس از آن برای احداث چند پروژه و کنترل این موضوع دولت وارد میدان شد و سیل بند محله سنگی به طول دو کیلومتر و تکمیل پل روستای اسلام آباد، آغاز پل خشورگی و تکمیل پل بیدان در همین راستا به ترتیب در مسیر اجرا و تکمیل قرار گرفتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان اضافه کرد: در حوزه ورزش نیز پروژه‌های همچون پیست دو و میدانی و زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید چمران به بهره برداری رسید.

آزادی گفت: این طرح‌های بیش از ۱۶ سال بود که بر زمین‌مانده بود و با اقدام دولت سیزدهم تکمیل و در اختیار ورزشکاران رودان قرار گرفت.

وی ادامه داد: سال ورزشی شهید دروگری رودان پس از ۱۲ سال تکمیل شده و به بهره‌برداری رسید.

معاون فرماندار رودان بیان کرد: در دولت سیزدهم عملیات اجرایی هشت سالن ورزشی در سطح روستاهای شهرستان آغاز شد و هم اکنون این پروژه‌های با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند.

آزادی خاطر نشان کرد: در این دولت پس از هشت سال وقفه پنج کیلومتر جاده آبنما به جغین که منتهی به ورودی بخش جغین می‌شد با احداث هفت پل به بهره‌برداری رسید و در دولت شهید آیت‌الله رئیسی، پنج کیلومتر از راه رودان به رودخانه با احداث پنج پل به طول ۵ کیلومتر به بهر‌ه‌برداری رسید.

وی به برخی از عملکردهای دولت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم‌، پنج مرکز خدمات جامع سلامت در سطح روستاهای شهرستان رودان به بهره‌برداری رسید و در اجرای طرح جوانی جمعیت در رودان ۱۹۲ قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اهدا شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان گفت: طرح نهضت مسکن ملی در رودان در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار از سال ۱۴۰۱ آغاز شد  که طی آن ۱۸۰۰ واحد مسکن تحویل مردم شریف خواهد شد و هم اکنون روند ساخت این مسکن بعضاً به ۷۰ درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد: در دولت سیزدهم محور رودان کهنوج که ۲۰۲ کیلومتر طول دارد که از این میزان ۲۰ کیلومتر در استان هرمزگان قرار دارد و مابقی در استان کرمان قرار دارد کلنگ زده شد، از ۲۰ کیلومتر استان هرمزگان تاکنون ۱۳.۷ کیلومتر ساخته شده و پروژه ساخت ۶.۳ کیلومتر در حال اجرا است.

آزادی اضافه کرد: این پروژه با اعتبار بالغ بر ۵۰۳ میلیارد تومان قرار است ظرف مدت ۲۴ ماه احداث و برای تردد روان مردم مورد استفاده قرار گیرد و هم اکنون نیز این پروژه پس از انجام مطالعات لازم کار اجرایی با جدیت در حال اجرا است.

وی به پروژه‌های دولت در حوزه برق رسانی هم اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات ۳۰۰ کیلومتر سیم به کابل، تامین برق ۳ هزار متقاضی جدید، اجرای ۳۵ کیلومتر شبکه برق رسانی، نصب ۱۳۰ ترانسفورماتور جدید و اجرای ۵ هزار چراغ روشنایی بخشی از این خدمات است.

معاون فرماندار رودان کارنامه دولت در ساخت منازل مسکونی روستایی را درخشان دانست و گفت: اجرای ۶۱ طرح هادی روستایی، ساخت ۹۸۴ واحد مسکن سیل زدگان در شهرستان رودان، اعطای ۲۰۰۰ فقره وام احداث مسکن، اعطای ۵۲۰ فقره سند روستایی، واگذاری ۱۳۰۰ فقره زمین روستایی جهت احداث منزل مسکونی، الحاق ۴۶ شهرک روستایی به مساحت ۴۵ هکتار در طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای شهرستان رودان نیز بخشی از این خدمات دانست.

حامد آزادی اتصال ۱۵ روستای شهرستان را به شبکه ملی اطلاعات را طرح بزرگی برای دسترسی جامعه روستایی به اینترنت پرسرعت عنوان کرد و افزود: در این ۳ سال دولت ۱۵ روستای در بخش مرکزی و رودخانه شهرستان رودان به شبکه ملی اطلاعات اتصال پیدا کردند و مردم این روستاها از چهاردهنه‌ای تا بادافشان و آبدان رودخانه به شبکه ملی اطلاعات اتصال پیدا کرده و دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت فراهم شد.

وی در ادامه به حوزه راهسازی در شهرستان هم اشاره کرد و گفت: ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم در شهرستان رودان روکش آسفالت شده است و در کنار آن پروژه روشنایی محور اصلی از پلیس راه شهید مریدی فاریاب تا ورودی شهر رودان به طول چهار کیلومتر انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان با اشاره به اینکه بهشت جنوب قطب کشاورزی هرمزگان است عنوان کرد: در بخش کشاورزی نیز دولت گام‌های اساسی برداشت که مهم‌ترین آنها خرید تضمینی لیموترش شهرستان بود که به تثبیت قیمت آن کمک شایانی کرد و با اعطای تسهیلات در راستای توسعه  کشت‌های گلخانه‌ایی هم اکنون سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای به بیش از ۲۰۰ هکتار رسیده است.

وی، توسعه گاز رسانی در شهرستان رودان را دیگر اقدام مهم دولت سیزدهم عنوان و گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۷۹۴ علمک گاز در شهرستان نصب شده است و بهره برداری از طرح گاز رسانی به گلخانه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان، گازرسانی به شهرک صنعتی رودان، توسعه گاز رسانی به محدوده شهر رودان به طول ۳۰ کیلومتر و همین‌طور گاز رسانی به ۱۶ محله شهر رودان و روستا دهگلکن از  اقدام دولت در گازرسانی در رودان  بوده است.

آزادی، عملکرد دولت محرومان را در رسیدگی به محرومان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهرستان را ستودنی دانست و گفت: در حوزه کمیته امداد بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌سازی در قالب هزار و ۷۸۶ فقره تسهیلات به مددجویان اعطا شده است و در کنار آن نیز بیش از ۹۹۲ سری جهیزیه اعطا شده که به این خدمات باید تحویل ۲۵۰ واحد مسکن مددجویی را نیز اضافه کرد و هم اکنون هم بیش از ۷۰۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در حال ساخت است که یک اقدام اساسی دولت برای رسیدگی به مسکن محرومان است و طی این ساله ۱۳۶ واحد مسکونی هم تحویل مددجویان بهزیستی شده است.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی و سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های سرمایه در شهرستان  در دولت سیزدهم بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در شهرستان در این دولت به ۱۵۰۰ میلیارد تومان در واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی شهرستان رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رودان در ادامه با اشاره به خدمات دولت در حوزه های آبرسانی در شهرستان رودان اظهار کرد: آبرسانی به ۳۰ روستای در دولت مردمی به اتمام رسیده است و درکنار آن نیز حفر و تجهیز چاه آب روستاهای دهماتون، جغین شمالی، جغین جنوبی، کم کرت، سکل و خاربجگان در این دولت عملیاتی شد.

وی ادامه داد: احداث ۶ کیلومتر خط انتقال آب روستای فاریاب ، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع روستای اسلام اباد، توسعه و بازسازی کامل شبکه توزیع آب روستاهای وزیری و فاریاب رودخانه، حفر دو حلقه چاه و احداث خط انتقال روستایی مجمتع خیرآباد و قلعه کمیز، اصلاح و بازسازی کامل شبکه توزیع روستای کهنشوییه، حفر و تجهیز یک حلقه چاه جهت تامین آب روستاهای فاریاب رودخانه، دشت ناز و پشت کوه آبدان و احداث سه کلیومتر خط انتقال روستای خراجی  از خدمات دولت در حوزه آبرسانی در شهرستان رودان است.

معاون فرماندار رودان در پایان با بیان اینکه این حجم از خدمات رودان را تبدیل به کارگاه سازندگی کرده است، آن‌را نشانه حرکت های جدی و گام های موثر دولت مردمی شهید آیت الله رئیسی برای کاهش غبار محرومیت عنوان کرد و گفت: در دولت سیزدهم در برای اشتغال زایی در شهرستان بیش از ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات خرد و مشاغل خانگی به متقاضیان و بیش از ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات کار آفرینی پرداخت شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از