حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

با حضور مسئولان؛

دبیرخانه دانشگاه پیام نور بوموسی افتتاح شد

دبیرخانه دانشگاه پیام نور بوموسی افتتاح شد

آئین افتتاح دبیرخانه دانشگاه پیام نور در شهرستان بوموسی برگزار شد.

 
به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ این آئین با حضور پروفسور ابراهیم تقی‌زاده ریاست دانشگاه‌های پیام نور کشور، مرتضی احتشام فرماندار بوموسی، حسین کرتی خورگو رئیس نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان هرمزگان، مجتبی سلطانی احمدی معاونت پارلمانی دانشگاه‌های کشور در مجلس شورای اسلامی، محسن حیدری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه‌های پیام نور کشور، مصطفی علینقی زاده مشاور ریاست دانشگاه‌های استان و دکتر منصور فرهادی رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان و حافظی رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان بوموسی برگزار شد.
 
مسئولان بلند پایه دانشگاه پیام نور کشور و استان هرمزگان در بدو ورود با حضور در گلزار مطهر شهدای این جزیره به مقام شامخ شهداء ادای احترام کردند.

در ادامه، میهمانان ویژه دانشگاه پیام نور شهرستان بوموسی با حضور در فرمانداری این شهرستان با فرماندار بوموسی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار مرتضی احتشام فرماندار شهرستان بوموسی گفت: کار تحقیاتی و کارشناسی شده‌ایی باید از سوی تنها شعبه دانشگاهی، دانشگاه پیام نور در این شهرستان صورت گیرد و آن تهیه جزوه کتب درسی در مقاطع درسی مختلف در این دانشگاه موقعیت زیست محیطی وژئوپولتیک این جزایر به دانشجویان تدریس شود و انتظار مردم و ما همراهی مسئولین عالی رتبه کشوری و استانی دانشگاه پیام نور در این راه است.

فرماندار شهرستان بوموسی با اشاره به ناشناخته ماندن جزایر مهم و استراتژیک این بخش از کشور به خصوص جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک برای مردم کشور گفت: با تدوین کامل جزوه‌ای در همین رابطه و ارائه آن در دانشگاه پیام نور می‌توانیم با ارائه جزوه و کتابی کامل در مورد این جزایر، این نقطه مهم کشور را به مردم عزیز کشور و جوانان جویای تحصیل در دانشگاه‌ها و دانشگاه پیام نور بهتر و جامع‌تر بشناسانیم.

فرماندار شهرستان بوموسی با اشاره به قرار گرفتن جزایر مهم بوموسی،تنب بزرگ وکوچک در شاهراه خلیج فارس تصریح کرد: این شاهراه مهم‌ترین شاهراه آبی جهان است که واجب و لازم است برما تا جزایر وطن در کنار این راه آبی بزرگ را بهتر به مردم کشورمان بشناسانیم.

در ادامه، منصور فرهادی ریاست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان با اشاره به اهمیت کار مردم ساکن و شریف این شهرستان و تلاش قابل تقدیر از نیروهای سپاه پاسدران که با وجود مشکلات متعدد زحمات زیادی را برای امنیت این نقطه از خاک مهم وطن متحمل می‌شوند، گفت: علاوه بر کارهای مهم نظامی که در این نقطه در حال انجام است ما باید زیرساخت‌ها را برای ایجاد پایگاه علمی در این شهرستان مهیا نماییم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در ادامه عنوان کرد: با برگزاری جشنواره ملی اختراعات در آینده‌ای نزدیک به میزبانی بوموسی، کار مهمی را آغاز نموده‌ایم که می‌طلبد همه ما و مسئولان دلسوز در برپایی این جشنواره مهم کشوری و ملی که مشکلات و سختی‌های خودش را دارد سنگ تمام بگذارند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حسین کرتی خورگو رئیس نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور هرمزگان با اشاره به جهاد تمامی ساکنین و هموطنانی که در این جزیره ساکن هستند اظهار کرد: باید در این جزیره ساکن باشید تا مشکلات و کاستی‌ها را با تمام وجود لمس کنید.

وی با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب که جزایر باید مسکونی شوند و از نظامی بودن جزایر کاسته شود، گفت: این مهم ممکن نیست مگر اینکه همه مجموعه‌ها و ارکان دولت و نظام خدمات و مشوق‌های خود را در این جزایر بیشتر و بیشتر نمایند، و با این اتفاق خیر و خوش یمن که امروز ما شاهد آن هستیم حضور عالی‌ترین مقام تصمیم‌گیرنده دانشگاه پیام نور کشور پروفسور تقی‌زاده ریاست دانشگاه‌های پیام نور کشور در بوموسی این امیدواری را برای اجرای منویایت رهبری امیدوارانه دنبال خواهیم کرد.

در ادامه، پروفسور تقی زاده ریاست دانشگاه‌های پیام نور کشور گفت: توفیق جهاد و زندگی در این مناطق قطعا باعث نگاه مثبت حاکمیت خواهد شد.

وی با اشاره به شعاع و گسترش دانشگاه پیام نور وجود و ۳۶۰ هزار دانشجوی فعال دانشگاه پیام نور بیان داشت: این دانشگاه توانسته بزرگترین دانشگاه دولتی درکشور شناخته شود که نماد و شعار این دانشگاه آموزش برا همه کس و همه جا و همه وقت می‌باشد که با این شعار ما امروز در این نقطه مهم کشور حضور بهم رسانده‌ایم و این مهم کار ما را در رشد و همگانی کردن تحصیل در این حوزه را دو چندان نموده و همت و تلاش ما بر این اساس پایه‌گذاری شده است.
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از