حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

رئیس حزب همت استان هرمزگان:

دانش‌آموزان در ۱۳آبان ثابت‌کردند دیوار ستم فروریختنی است

دانش‌آموزان در ۱۳آبان ثابت‌کردند دیوار ستم فروریختنی است

رئیس حزب همت استان هرمزگان با اشاره به پیام دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان گفت: دانش‌آموزان در این روز نشان دادند که دیوار ظلم و ستم فرو ریختنی است‌.

محمد پاینده در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فلسفه نامگذاری روز ۱۳ آبان‌ماه اظهار کرد: روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه‌ مهم در تاریخ ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است، به همین دلیل به روز دانش آموز و مبارزه با استکبار نامگذاری شد.

رئیس حزب همت استان هرمزگان در ادامه افزود: این سه واقعه تاریخی به ترتیب تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ و  در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ قیام دانش‌آموزان متعهد بر ضد رژیم شاه و همچنین در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان به روز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز به عنوان یک روز بیادماندنی در تاریخ معاصر ایران به ثبت رسید.

پاینده با بیان اینکه ۱۳ آبان یکی از روزهایی است که تاریخ جمهوری اسلامی آن را فراموش نخواهد کرد، افزود: چرا که در آن روز دانش‌آموزان بیدار و هوشیاری که به وضع ناعادلانه جامعه اعتراض داشتند به نشانه اعتراض به همراه برخی دانشجویان در دانشگاه تهران اجتماع کردند.

وی تأکید کرد: ۱۳ آبان که در مبارزه و قیام دانش‌آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد، بیانگر آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

رئیس حزب همت استان هرمزگان ضمن پیام دانش‌آموزان به مستضعفان جهان تصریح کرد: دانش‌آموزان سرافراز ایران اسلامی در روز سیزدهم آبان ۱۳۵۷، به همه مستضعفان جهان نشان دادند که دیوار ستم را می‌توان نابود کرد.

پاینده با اشاره به اهمیت برگزاری جشن روز دانش‌آموز بیان کرد: برگزاری جشن روز دانش‌آموز ضمن آنکه قدمی برای گرامیداشت و یادبود شهدای دانش‌آموز و دانشجویان سیزده آبان ۱۳۵۷ می‌باشد، حرکتی نمادین برای به نمایش گذاشتن اتحاد و همبستگی دانش‌آموزان و برائت از ظلم و ستم نیز خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از