حالت تاریک

امروز : چهارشنبه, 1403/04/13 | 2024/07/03

Logo

یادداشت؛

خروش خودباوری در ایزوایکو

خروش خودباوری در ایزوایکو

ایزوایکو تبدیل به محلی شده که خودباوری به جوانان متخصص کشور در آن خروشان است و توانسته با اعتماد به جوانان این مرز و بوم بسیاری از دانش‌های روز دنیا را در این مجتمع بومی‌سازی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ دریا نعمتی بزرگی به شمار می‌رود که خداوند به مردم جنوب عطا کرده و مردمان این خطه از کشورمان با همجواری با دو دریای بزرگ خلیج فارس و عمان از روزگاران کهن امرار و معاش خود را از دریا به دست می‌آورند.


شغل اکثر مردم ساحل‌نشین هرمزگانی به دریا گره خورده؛ این شغل می‌تواند صیادی در اعماق دریا باشد یا مشاغل فراساحلی در خشکی و در کنار دریا باشد.


هر چند که در روزگاران گذشته از ظرفیت دریا تنها توسط صیادان و تجار و داد و ستد استفاده می‌شد؛ اما در حال حاضر پسران ناخداهای باخدا با فراگیری علم و کسب تجربه‌های فراوان توانسته‌اند به صنایع فراساحلی نیز بپردازند.


ایزوایکو یکی از مجتمع‌های فراساحلی کشور محسوب می‌شود که از سال ۱۳۵۲ با هدف ساخت و تعمیرات کشتی‌های غول پیکر در غرب بندرعباس راه‌اندازی شده است که امروزه افتخارات فراوانی را نه تنها در کشور بلکه در منطقه به دست آورده است.


ایزوایکو تبدیل به محلی شده که خودباوری به جوانان متخصص کشور در آن خروشان است و توانسته با اعتماد به جوانان این مرز و بوم بسیاری از دانش‌های روز دنیا را در این مجتمع بومی سازی کند.


در ایزوایکو علاوه بر اینکه کشتی‌های غول پیکر به دست جوانان متخصص ایرانی تعمیر می‌شود؛ در سال‌های اخیر ساخت آن را نیز آغاز کرده‌اند و توانسته‌اند کشتی‌های غول پیکر فراوانی را برای کشور ایران و سایر کشورهای منطقه بسازند.


ایزوایکو به یاری صنعت دفاعی و گاز و نفت کشور آمده؛ دست برتری کارکنان ایزوایکو در ساخت و راه اندازی سکوهای نفتی بر هیچ کس پوشیده نیست و در حوزه دفاعی نیز به ساخت ناوهای غول پیکر ورود کرده و در این صنعت نیز پیشتاز شده است.


بازار اشتغال در ایزوایکو داغ داغ است و در حال حاضر دو هزار و ۶۳۰ نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند که به گفته مدیر عامل مجتمع کشتی‌سازی فراساحل ایران این مجتمع آمادگی دارد با جذب کشتی‌های بزرگتر تا ۱۰ هزار نفر نیرو را جذب و برای آنان شغل ایجاد کند.


یادداشت به قلم سمیه اسپید فعال رسانه‌ای هرمزگان

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از