حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام جمعه شهرستان بندرلنگه:

حضور مردم در صحنه‌ها امنیت آفرین است

حضور مردم در صحنه‌ها امنیت آفرین است

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است، گفت: اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند کشور در امنیت باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت الاسلام والمسلمین شریفی در خطبه نماز جمعه این هفته بندرلنگه اظهار کرد: قرآن کریم یک بیان و دستور مهم دارد که در آیات متعددی نسبت به آن یادآور شده است و آن این است که مومن عاقل در اتفاقات عالم و در میدان درگیری حق و باطل ذکر الله ۲۴ ساعته دارد ۲۴ ساعته آماده باش است؛ مصادیق ذکر الله هفت چیز است: تقوا، ذکر زبانی، نماز، تلاوت قرآن، موعظه و توسل. در بین مصادیق هفتگانه ذکر الله پر اهمیت‌ترین آن ذکر عملی یعنی تقوا است و در تقوا هم دو نکته محوریت دارد ؛ مهار زبان ؛ واجبات مالی مانند:کسب حلال و انفاق و احسان.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه عنوان کرد: اگر بخواهیم انقلابمان با همان سرعت و شتاب و در همان خط صحیح اسلام حرکت کند باید همواره اهداف مقابل چشممان باشد هم باید تلاش و همتمان را برای تحقق آرمان‌ها مضاعف کنیم نباید خسته شد ناامید شد یا از مشکلات هراسید بزرگترین خطر برای انقلاب این است که راه را گم کنیم روی اهداف و آرمان‌ها غبار بنشیند.

شریفی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است، تصریح کرد:  اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند کشور در امنیت باقی خواهد ماند این که می‌بینیم دشمن ظالم و وقیح در مقابل جمهوری اسلامی می‌ترسد، تواضع می‌کند با احتیاط حرف می‌زند بخاطر حضور مردم است آن چیزی که سایه جنگ و تعرض دشمن را در این سال ها از سر کشور رفع کرده و دشمن را ناراحت و عصبانی می‌کند،حضور مردم در صحنه است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و حضور مردم در صحنه انتخابات که لیله القدر انقلاب است یک وظیفه شرعی و الهی و ملی است مشارکت مردم فقط یک پدیده ی سیاسی نیست بلکه مظهر احقاق حق اقتدار ملی نماد حرکت اسلامی، آزادی، امتحان الهی، نقطه اتکا حکومت و پشتوانه اصلی در مقابله با دشمنان و در یک جمله مهم ترین ارکان حفظ و بقای نظام اسلامی است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از